Gå til innhold
Arkivverket

[#14534] Lina Josefine Johansdatter f. ca 1865 i Skjerstad kommune, Nordland


Gjest Ivar Sannerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Sannerud

Jeg er på jakt etter opplysninger om Lina og eventuelle etterkommere. Har opplysninger om at hun flyttet til Stokke i Vestfold en gang på slutten av 1800.-tallet. Hennes foreldre var Caroline og Johan Peter Eriksen (Wenberg) fra Skjerstad. Moren født i Eidsvoll og datter av en kjent Thranitter på Romerike-Abraham Jørgensen Borgen. Mvh. Ivar Sannerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Sannerud

Det er alldeles korrekt Trond. Moren til den Lina jeg søker er Karoline Jørgensdatter, eller Karen Martha som egentlig hette. Bestefaren til Lina var Abraham Jørgensen (Borgen)- en kjent Thranitter i Ullensaker. Har du noen opplysninger om Linas videre historie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ivar Sannerud

Etter å ha lest Årbok for Skjerstad for 1998 og annen litteratur har jeg noen tilleg/endringer i opplysningene om den Lina jeg søker: Etternavnet hun brukte som jente var 'Eriksen'. Hennes eksakte fødselsdato er 13.august 1865 i Skjerstad. Hun flyttet til Stokke i Vestfold i 1883 og ble gift Nissen. Håper disse nye opplysningene kan føre til at hennes eventuelle etterkommere lettere kan finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.