Gå til innhold
Arkivverket

[#14547] Tangen, Udengen Maren Andersdatter og Maria Sørensdatter en nøtt


Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Jeg har en ganske omfattende oversikt over Melleby-slekten i Skjeberg som jeg herstamemr fra , men jeg kjenner forsatt ikke til foreldrene til Maren Andersdatter som var gift med Rasmus Olsen. og Maria Sørensdatter som var gift med Ole Rasmussen (foreldrene til Rasmus Olsen) Kirkebøkene ikke har fått med seg alle, eller så kanskje jeg har oversett dem?Dette er en skikkelig nøtt for meg, men jeg aner en kobling til Tegneby, noen som aner?Bakgrunn:Rasmus Olsen og Maren Andersdatter var foreldre til Eidsvollmannen Zacharias Rasmussen Melleby ( 1781-1854 gift med Sophie Magnusdatter Ulriksen Ravneng fra Borge og Ullerøy i Skjeberg) Rasmus Olsen og Maren Andersdatter bor i 1801 på Udengen i Skjeberg sammen med noen av barna. ( og en fostersøn, Torkild Madsen. )Rasmus er født: 11.12.1746 I kilder er de oppført gift i 1773, men har ikke fått kontrollert dette. Rasmus er død i 1823. Hans foreldre er Ole Rasmussen og Maria Sørensdatter ( Vet heller ikke hvor Maria kommer fra, men har en teori om Tegneby)Data på Maria Sørensdatter: F: 04.08.1714 eller 1710 ( Dette ANER jeg ikke om er korrekt, dette er mine antagelser) Hun er enke da hun gifter seg med Ole Rasmussen i 1743 Aner ikke hvem foreldrene er, men kanskje Søren Tegneby? Maren Andersdatter Etter søk i mange kilder, har jeg ikke funent henne sikkert døpt, men tror kanskje at det er en kobling til Tegneby.De datoene jeg har på fødsel:( Dette ANER jeg ikke om er korrekt, dette er mine antagelser) FT: 55 i 1801 ellers: 28.12.1747 1748, Boi (kan dette være Bø?)D: november 1814Jeg har en teori hvor jeg tror at foreldrene kan være Anders Andersen Tangen og Kirsti Jonsdatter, men trenger innspill på dette.Noen som tar utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Er det noen som kjenner til gårdene Tegneby, Bø i Skjeberg, og som eventuelt kjenner til slektshistorien? ( i det aktuelle tidsrom , dvs 1700 tallet ) Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.