Gå til innhold
Arkivverket

[#14554] Marta Torgjilsdtr Gjøen 1767-1792


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Marta ble gift i 1788 med Ingjald/Engel Hansson Utskot. Hvem var hennes foreldre?Var hennes oldeforeldre Torgils Ingjaldsson Gjøen f. ca 1659 og Marta Torkjellsdtr Mentz f ca 1659?Er det mulig at Hans Torgjilsson var bestefar til denne Marta? Han var f. ca 1690 og gift med Herborg Jonsdtr Mentz.Jeg kan tenke meg at dette paret kan ha hatt en sønn Torgjel som så var far til Marta Torgjilsdtr Gjøen, men jeg har ingen data om det.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Foreldra til Marta var:Torgils Hansson Gjøen 1740-1813 g 1764 mMarie Knutsdtr. Bru øvre, Strandebarm 1740-1813 (Strandebarm bygdeb.)og 1736-1815 (Bygdeb. for Fusa Hålandsdal og Strandv.)Far til Torgils var:Hans Hanson Gjøen 1711-90 g.1738 m.Anna Engelsdtr. Mehus 1716-Far til Hans Hanson var som du trudde Hans Torgilson Gjøen og Herborg Jansdtr.Bolstad (Mentz)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hjertelig takk skal du ha Elin, tenkte meg at de maatte vaere fra den kanten-:) mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Jeg vil også takke for info. Ingjald var bror til 5. tipp til mine barn, slik at nå kunne jeg plasere flere brikker på riktig plass.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Er det noen som har mer om Marie Knutsdtr Bru og Anna Engelsdtr Mehus?Jeg har misstanker om at Marie Knutsdtr Bru stammer fra min forfar Hr Rasmus Pedersen igjennom hans sønn Hans Rasmusson Bru.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg fant en Marie Knudsdtr på Family Search, f. 26.11.1736 av foreldre Knut Torjersen og Marta Syversdtr. Kan det være henne? Dette paret finner jeg gift 12.6.1735 i Strandebarm.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Foreldra til Anna Engelsdtr.:Engel Anderson Mehus 1681-1722 g.1707 mAnna Haldorsdtr. Tvedte (Tveita) f.? d.? Foreldra til Marie Knutsdtr.:Knut Torgerson frå N.Haukås 1686-1743 g.II 1735 m. enkeMarta Sjursdtr. Ø. Bru - 1771 ( I bygdeboka står det 1770-1771. Men det må rimelegvis vera feil. Foreldra vart g.i 1700 så ho blei vel fødd rundt der.)Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Til Elin: Du skulle vel ikke kunne gi meg foreldra til Marta Sjursdtr Bru øvre og?Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H Skibenes

Foreldra til Marta var:Sjur Larss. Ø.Bru (1664-1733)g.1700 m. Anna Tomasdtr. Leirstein (d.1735) LenkeForeldra til Sjur:Lars Sjurson Ø.Bru (1624-1705)g.m. Marta (1623-96)Foreldra til Lars:Sjur frå ? g.m. Ingrid Olsdtr. (1600-70)----------Foreldra til Anna:Tomas Jonson (1632-1700) g.m.Sigrid(Siri) Endresdtr. Henanger.Foreldra til Tomas:Jon g.m. Herborg (brukte garden 1617-57)Dette er frå gards og ættesoga frå Strandebarm og Varaldsøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.