Gå til innhold
Arkivverket

[#14557] Marta Olsdatter Dale, f. 1807, Meland?


Gjest Ragnhild Tvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Tvedt

Jeg søker opplysninger om Marta Olsdatter Dale født eller døpt 26.12.1807. Hun giftet seg 04.07.1830 med Jacob Larsson Alver f. 1803 i Alversund. Hvem var hennes forfedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Hei Ragnhild ! Se Digitalarkivet: Konfirmerte i Hamre 1750-1900. Nr.3674. Viser at Martha Olsdtr Dahle ble konfirmert Xsti Himmelf. Dag 8 May 1823. Hennes foreldre var Ole Johanisen og Anna Andersdtr. Hun er født 26 Desember 1807. God påske ! Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Tusen takk, Kåre. Jeg fant det ikke når jeg lette, men fire øyne ser bedre enn to, så takk skal du ha!Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Vil bare nevne at ved vielsen i Hamre 04.07.1830 er far til Marta oppgitt som Ole Larsen.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Takk for det! Da er det sikker to forskjellige personer. Den riktige må jo være hun som er viet til Jacob Larsson Alver.Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

På Family Search finner jeg at foreldrene til Marta Olsdatter Dale, f. 26.12.1807 er Ole Johannesen og Kari Larsen! Så da er jo i så fall heller ikke mor riktig.Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Johan Ludvig Kvamme

Kommer med noen rettelser og tilføyninger. Opplysninger hentet fra den nye bygdeboken for Meland. Gården Nedre Dale, bruk 3b: Ola Johannessen f.1768 på Nedre Dale, d.1822 på Dale. Gift 1793 med Kari Larsdatter f.kr.1772 i Indre Gjervik i Lindås, d.1856 på Dale. Kari gifta seg att med Mons Ivarsson f.1800 på Brakøyna i Lindås, d.1892 på Dale. Gift i 1823.Ola og Kari fikk 9 barn, Det 6. var Marta, f.1807 gift 1830 med Jakob Larsson Alver. Bst. Alver i Lindås.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.