Gå til innhold
Arkivverket

[#14566] E: Karen Nilsdatter, Hafallen, Hedrum Hvor kom hun fra ?


Gjest Per Stian Bjørnø Kjendal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Stian Bjørnø Kjendal

Hun var gift med Torger Reiersen på Hafallen i Hedrum. Hun var født ca 1785 og død 1838 i Hedrum.Kjenner noen til hennes opphav? I Hedrum bygdebok kunne jeg ikke finne noe om dette. MVHPer Stian B. Kjendal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg vet ikke om du har leita i FamilySearch, men der står i hvertfall Karen Nilsdatter og Torger Rejersen gift 4. jan 1814 i Hedrum.Videre finner jeg Torger Rejersen f 1778 Gjone Store, men det kan jo være han som 28. mars 1804 blir gift (Hedrum) med Oline Tollevsdatter (han kan vel forresten også vært gift to ganger).Så finner jeg ei Karen Kristine Nilsdatter f ca 1784 Hedrum. Foreldre Nils Olsen Vestrum og Mari Hansdtr Bo (Bø?).Men dette er FS, og bør etterprøves - og om dette er rette personer, vet jeg ikke, men da har du i hvertfall noe å starte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Det står forresten også at denne Mari Hansdtr var født ca 1740 i Sandar, død 1839 i Hedrum - datter av Hans Trulsen og Helvig Ta(o?)lvsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg burde ha stoppa for lenge siden, for det er ikke sikkert at dette holder vann, men det er litt artig å leite i FS.Helvig Tolvsen f 6. jan 1730 V. Unneberg, Sandar, død 1809 Bø, Sandar, gift med Hans Trulsen f ca 1713 Bø, Sandar, død 1783 Bø, Sandar. Fødselsår på datter Mari (ca 1740) er sikkert feil.Helvig datter av Tolv Nielsen f 1704 V. Råstad, Sandar, død 8.10.1776 V. Unneberg, gift 1727 m. Anne Ditmansen f 1704 V. Unneberg, død 29.01.1774, datter av Ditman Amunsen og Mari Hansdtr. Tolv var sønn av Nils Gulliksen og Margrethe Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Stian Bjørnø Kjendal

Hei!Takker for hjelpa!Torger Reiersen har jeg full kontroll på, så der trenger jeg ikke noe hjelp.Men det er verre med Karen Nilsdatter.Og det er nok ikke hun Arnstein fant frem til, hun ble boende på gården Vestrum.Noen andre som har tips?MVHPer Stian B. Kjendal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Her er noen andre fra FS (du kan jo se på oppkalling for å se om noen er mer eller mindre aktuelle):Karen Nilsdtr døpt 21.9.1783 Tjølling, far: Niels Nielsen.Karen Nielsdatter døpt 21.3.1784 Brunlanes, foreldre Niels Olsen og Mari Andersdtr.Karen Maria Nielsdtr døpt 21.11.1784 Brunlanes, foreldre Niels Larsen og Anne Jacobsdtr.Karen Nilsdtr døpt 9.4.1785 Langestrand, Larvik, foreldre Niels Reyersen og Maria Hansdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei!Arnsteins innlegg 14.04.2003 08:56 (2)Jeg vet ikke om du har leita i FamilySearch, men der står i hvertfall Karen Nilsdatter og Torger Rejersen gift 4. jan 1814 i Hedrum. Videre finner jeg Torger Rejersen f 1778 Gjone Store, men det kan jo være han som 28. mars 1804 blir gift (Hedrum) med Oline Tollevsdatter (han kan vel forresten også vært gift to ganger)Alt dette stemmer med side 132, i Hedrum Bygdebok. Torger Reiersen fra Gjone Store br. nr. 4. f. 1778, d. 1853. Husmann 1803-43, Ono søndre. Festeseddel 1803. Gift 1. g. 1804 m. Oline Tollefsd. d. 1812, 31 år, g. 2. g. 1813 - (1814) m. enken Karen Nilsd. d. 1838, 53 år. Det var barn i Torgers to ekteskap.Jeg har sett i Hedrum Kirkebok, og sett at Torger og Karen ble viet 4. Jan. 1814, Så her er det bare og lete bakover. Med hilsen Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.