Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Johannes Haltbakk

[#14595] Nordre Aurdal Kirkebok 1860- 63

Recommended Posts

Guest Johannes Haltbakk

Er det noen som har lett tilgang til kirkebok for Nordre Aurdal?Jeg skulle så gjerne ha sjekket ut Ragnhild Arnesdatter Kroko 4 år i folketellingen for 1865. Hennes familie emigrerte fra Christiania 29. mai 1873, og det er mulig at hun er den Ragnhild som jeg prøver å hjelpe mine norskamerikanske slektninger med å finne (se tema 14477). Hadde jeg hatt hennes fødselsdato kunne jeg ha sannsynliggjort det, eventuelt sjekket henne ut av saken. Den Ragnhild jeg leter etter var født 10. mai 1862 etter det hennes etterkommere har oppgitt til meg. Kan noen hjelpe?

Guest Johannes Haltbakk

Kan noen fortelle meg hvordan gårdsnavnet 'Kroko' staves og uttales i dag, forresten?

Guest Dagfinn Langsøe

Ragnild er født 6.5.1862 og døpt 9.6. Far er Arne Olsen, mor er Barbro Olsdtr i kirkebok og Anne Olsdatter i klokkerbok. De bor på et sted som kalles Fossebroten. Faddere er Kjersti Thoresdatter Garli, Thore Tidemandsen Garli, Ragnild Knudsdtr Skaugen, Anne Engebretsdtr Aaberg og Anders Nilsen Brotene.Hilsen Dagfinn Langsøe

Guest Johannes Haltbakk

Tusen takk for interessant opplysning. Pussing at det er oppgitt to forskjellige mødre! Kan det være snakk om to forskjellige Ragnhilder, tro? Eller finnes det andre forklaringer?

Guest Mariann Stokken

Kanskje mora heitte både Anne og Barbro, Anne Barbro...Venleg helsing Mariann.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.