Gå til innhold
Arkivverket

[#14595] Nordre Aurdal Kirkebok 1860- 63


Gjest Johannes Haltbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Johannes Haltbakk

Er det noen som har lett tilgang til kirkebok for Nordre Aurdal?Jeg skulle så gjerne ha sjekket ut Ragnhild Arnesdatter Kroko 4 år i folketellingen for 1865. Hennes familie emigrerte fra Christiania 29. mai 1873, og det er mulig at hun er den Ragnhild som jeg prøver å hjelpe mine norskamerikanske slektninger med å finne (se tema 14477). Hadde jeg hatt hennes fødselsdato kunne jeg ha sannsynliggjort det, eventuelt sjekket henne ut av saken. Den Ragnhild jeg leter etter var født 10. mai 1862 etter det hennes etterkommere har oppgitt til meg. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Dagfinn Langsøe

Ragnild er født 6.5.1862 og døpt 9.6. Far er Arne Olsen, mor er Barbro Olsdtr i kirkebok og Anne Olsdatter i klokkerbok. De bor på et sted som kalles Fossebroten. Faddere er Kjersti Thoresdatter Garli, Thore Tidemandsen Garli, Ragnild Knudsdtr Skaugen, Anne Engebretsdtr Aaberg og Anders Nilsen Brotene.Hilsen Dagfinn Langsøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johannes Haltbakk

Tusen takk for interessant opplysning. Pussing at det er oppgitt to forskjellige mødre! Kan det være snakk om to forskjellige Ragnhilder, tro? Eller finnes det andre forklaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.