Gå til innhold
Arkivverket

[#14601] Kirkebok oppslag, Mosse, Østfold


Gjest lise sandersen
 Del

Recommended Posts

Gjest lise sandersen

Vil nogen gøre opslag for mig i kirkebogen for Mosse, Østfold. Det drejer sig om dåb for Gunild-m Melberg, født ca. 1760. Alle oplysninger fra kirkebogen har interesse. Måske er hun også konfirmeret dér ? Håber at nogen vil hjælpe ? Med hilsen Lise Sandersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Thorvaldsen

Hei Lise. Gunild Maria er døpt i Moss 29-8-1760, konfirmert 6.? oktober 1776. Hun giftet seg 16-1-1781 i Moss med hattemaker Andreas Ottersen. De bodde senere på Fredrikshald (Halden) Hennes foreldre er skredder Andreas Melberg født ca 1716 i Sverige, gift med Karen Iversdtr. Echløv født 1719, død i Moss 16-9-1799. Andreas bor som enkemann i Storgt. 177 som han også eide. De hadde barna: Christine Melberg døpt 25-3-1755, Peder døpt 8-7-1758, Gunild Maria døpt 29-8-1760, Anne Katrine døpt 21-9-1762,Peder døpt 23-12-1767 og Dorthe Maria døpt 3-11-1770. Foreldre til Andreas Melberg er trolig den Hans Melberg Svensk og Anne Cathrine Hallengren som 25.november 1731 døper en datter Inger og 26. juni 1734 døper sønnen Hans. Om de har reist tilbake til Sverige vet jeg ikke men har ikke funnet dem i skattelistene. I innvandringslistene oppgis Andreas og ha innvandret til Norge i 1764 som må våre 10 år for sent da den eldste datteren er født i 1755. Han er manntallet for ekstraskatten i 1762 men ikke ved ekstra påbudsskatt i 1757 med mindre han er den Andreas seilmaker i listen. Jeg har mer om etterkommerne til Andreas og Karen men da må du sende meg din adresse. Mvh. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lise sandersen

Til Knut Thorvaldsen. Mange tak for de gode oplysninger. De er langt flere, end jeg havde turde håbe på. Hattemager Andreas Ottesen Stræt er af min slægt. Jeg har mange oplysninger om hans familie og efterslægt i Jylland (Danmark), medens jeg intet kender til efterkommere til Andreas og Karen. Jeg vil derfor meget gerne udveksle data. Min adresse er: Troense Strandvej 68, Taasinge, DK 5700 Svendborg, Danmark. E-mail: eghavn@12move.dkMvh Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest lise sandersen

Til Knut Thorvaldsen, Moss. Jeg vil spørge, om du har sendt materiale pr. fodpost eller e-mail til mig ? Jeg har p.t. ikke modtaget noget, så jeg ved ikke om noget er gået forkert i byen ?Med venlig hilsen Lise Sandersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.