Gå til innhold
Arkivverket

[#14606] Christiane Sophie Berg , født ca.1811 i Trondheim.Hvem var hun datter av?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Christiane giftet seg i Lyngen,Troms 25.10.1842 med Olof Hedlund f. ca.1811 i Sverige. Christianes far var R... Andersen Berg. Etternavnet er korrekt , mens fornavnet kan være Roald.Jeg vet ikke når Christiane døde, men Olof emigrerte trolig rundt 1872.Han er iallefall å finne i Cook,Chicago i Illinois i 1880 tellingen.Jeg skulle gjerne hatt opplysninger om når Christiane var født/døpt og hvem foreldren var.Kan noen hjelpe meg med det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Håper noen kan hjelpe meg med å finne ut hvem denne Christiane var datter av.Tror nok farens navn var Roald , all den tid hun døpte datteren Othea Roaldine.Jeg fant en Roal Andersen 30 år i 1801 på Lade , Nedre Verre ,Strinden.Kan det være faren?I så fall hvor kommer Berg-navnet fra, og hvem var moren? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Et siste forsøk i håp om at noen med tilgang til de riktige kildene er kommet tilbake fra påskefjellet full av virketrang.Jeg trenger hjelp til å finne Christianes fødsel og foreldre. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lill Bjerke

Angående navnet Berg. Det er et område i Strinda som het (heter) Berg. Jeg har selv aner som tok Berg som etternavn uten at jeg har funnet annen forklaring enn at de vokste opp i området. Se forøvrig innlegg 8552. Anne Lill Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnete Schjønsby

Hvis du finner ut av (Roald) Andersen Berg, er jeg interessert i om han hadde en eldre bror som het Tønnes. Tønnes Andersen Berg i Trondheim - debatt 11865. Kanskje er det informasjon her som kan hjelpe deg videre? Jeg finner fortsatt ikke ut av Tønnes Andersen Berg, og følger alle spor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til dere begge for svar.Det faktum at det er et sted i Strinda som heter Berg , kan kanskje styrke mistanken om at den Roal Andersen jeg fant på Lade i 1801, faktisk hadde forbindelser til dette stedet.Hadde jeg bare funnet fødselen til Christiane rundt 1811, ville mye ha vært gjort.Jeg finner ikke noe på Familysearch som kan hjelpe. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Fant dere ut noe om denne Anders Jørgensen Berg som var nevnt i tidligere innlegg ?Kan han være opphavet til Tønnes og Roald ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Limer inn dette som jeg fant på Family Search.Mvh. Britt.Family Group Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19 Download GEDCOM--------------------------------------------------------------------------------Husband's Name Anders JONSEN (AFN:1MXC-944) Pedigree Born: 1736 Place: Bostad, Malvik, Sor Trondelag, Norway Died: 1786 Place: Buried: Place: , De Kjopte, , Buaas Ytre Father: Jon LARSSEN (AFN:1MXC-2PF) Family Mother: Guru ANDERSDATTER (AFN:1MXC-2QM)--------------------------------------------------------------------------------Wife's Name Ragnhild ANDERSDATTER (AFN:1MXB-8SX) Pedigree Born: Abt. 1748 Place: , Malvik, Sor Trondelag, Norway Died: 1784 Place: Father: Mother:--------------------------------------------------------------------------------Children--------------------------------------------------------------------------------1. Sex Name F Kirsti ANDERSDATTER (AFN:15WJ-0KV) Pedigree Born: 1775 Place: Buaas, Malvik, Sor Trondelag, Norway Died: 6 Jan 1842 Place: Stavstroen, Malvik, Sor Trondelag, Norway Buried: 30 Jan 1842 Place:--------------------------------------------------------------------------------2. Sex Name F Guri ANDERSDATTER (AFN:1MXB-8T5) Pedigree Born: 1770 Place: Bostad, Malvik, Sor Trondelag, Norway--------------------------------------------------------------------------------3. Sex Name M Roald ANDERSEN (AFN:1MXB-8VC) Pedigree Born: 1772 Place: Bostad, Malvik, Sor Trondelag, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk skal du ha Britt.Dette er trolig rette folket.Nå får jeg prøve å finne ut hvem Rolad giftet seg med. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.