Gå til innhold
Arkivverket

[#14610] Morten Einersen og Alet Jørgensdtr,Skognes,Karlsøy i Troms,trenger opplysninger.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I 1801 tellingen finner jeg paret på Scognæs , Karlsøy med bl.a. datteren Mortina 12 år.Morten skal være født ca.1756 og død ca.1803/05(Det er skifte etter ham da.)Alet skal være født rundt 1763.På gården bor også Mortens far , Einer Pedersen 90 år,enkemand etter sitt andre ekteskap.Morten og Alet giftet seg på Karlsøy 07.11.1767 ifølge Familysearch.Er der noen som har kjennskap til denne familien , og som kan fortelle meg når og hvor Alet var født, og hvem som var Mortens mor?Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg fant kirkebøker for Karlsøy på nettet via DIS-Norge.Der fant jeg at Einer Pedersen døde 04.11.1804 på Skognes, 80 år gammel.Jeg fant også ar han var gift med en Berit Jonsdtr. som døde 30.06.1799 , 63 år gammel.Men jeg vet ikke om hun var mor til Morten , som forøvrig ble konfirmert 01.11.1778 , 16år gammel.Han døde 08.05.1803 , kun 46 år.Jeg fant også ekteskapet mellom Morten og Alet Margrethe, men der var ingen opplysninger om hvor hun kom fra.Kjenner noen til denne familien? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Vet ikke om dette er til så fryktelig stor hjelp, men i ekstraskatten 1763 for Tromsøe fogderie finnes det noen personer på Skognes (SCHOGNÆSS) som ser ut til å tilhøre denne slekten.Forøvrig finnes det en Vital Records Index-avskrift på FamilySearch av den første kirkeboken for Karlsøy (fra 1730-tallet til ca. 1770 mener jeg å huske). Mvh. Andreas Snildal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk skal du ha Andreas , jeg skal se nærmere på dette.Jeg fant avskriftene på Familysearch. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.