Gå til innhold
Arkivverket

[#14616] Alf Marcussen og Elfrida Hansen i Bergen, etterkommere etter dem.


Gjest Roald Sjursen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Sjursen

Jeg søker etterkommere etter Alf Martin Marcussen og Elfrida Hansen. Alf f 1899 i Bergen, d 1988 og Elfrida f 1899 i Øst-Agder d 1987. Alf og Elfrida giftet seg ca 1925 i Bergen. Alle data har jeg funnet i Family Search.Alfs far, Nils Marcussen, er fødd i Trengreiddal (Haus i Hordaland) i 1859.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Bergen folkeregister har ikke registrert vielse 1925 for Alf M. Marcussen og Elfrida Hansen. De er heller ikke i Bergen ifølge adressebøkene 1958 og 1983, og dødsfallene er heller ikke registrert av Bergen skifterett 1988-1989, ut fra de registrene vi har.Ellers minner jeg om at det på debattforumene ikke skal gis opplysninger om nålevende personer i identifiserbar form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Jeg er klar over at det ikke skal gis opplysninger om nålevende personer, men jeg håpet at kanskje noen kjente til hvor Alf og Elfrida bodde. Alf var eneste søskenbarnet som min morfar kjente til, men han visste ikke hvor han bodde. Det eneste holdfaste jeg har er FT for 1900, og da bodde han sammen med foreldrene i Bergen. Alt annet er hentet fra Family Search. Alf dødde i 1971, ikke i ikke i 1988 som jeg skrev tidligere.Alfs mor, Jensine Kristine Marie Johansdtr, bodde i 1865 på gården Furfjord i Dverberg prestegjeld på Andøya.Hvis noen kjenner til etterkommere av Alf og Elfrida, så legg inn en kommentar. Jeg vil da legge inn min e-mail adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved folketellingen 1912 bodde Nils Marcussen, bybud, født i Haus 1858, hans kone Jensine, og sønnen Alf, født 10. oktober 1900, i Kroken 13C.Stereotypør Alf Marcussen, født 10. okt. 1900, flyttet til Stavanger 1. april 1925.Nils Marcussen (Trengereid) døde i Bergen 30. januar 1935. Enken Jensine flyttet kort etter til Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Roald Sjursen

Henter opp igjen denne. Søker fremdeles etter etterkommere eller noen som kjenner til etterkommere etter Alf og Elfrida Markussen.Navn på nålevende personer kan eventuelt sendes meg på rsjursealfakrøllonlinepunktumnoMvh Roald Sjursen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Har nå klart å finne frem til etterkommere av Alf og Elfrida. Det er nesten som ekstra julekveld når brikkene faller på plass. Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.