Gå til innhold
Arkivverket

[#14626] Lars Andersson og Anna Johansdtr (Olsdotter) fram og tilbake til Norge IDD/Berg


Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Lars Andersson F: 1766 D: 1811 og Anna Johansdotter (Olsdotter) F: 1771 Flyttet fra bl.a Skee og tilbake iallefall 2 ganger.De fikk iallefall 2 døtre Anna F: 1793 og Ragnhild F: 1809 ( Hun giftet seg med Lars Nilsen F: 1810 i IDe)Ved giftermålet mellom Ragnhild og Lars i 1834 står det på faren til Ragnhild at han kaltes: Lars Anderson Skjeggerødplass. ( de giftet seg i ID/Berg)Jeg har hørt om Skjeggerød i Ide, noen som har peiling???Jeg regner med at Anna og Lars flyttet til Idd i Østfold, ettersom Skee iallefall ligger ganske nærme Idd og Berg. ( hvis jeg ikke tar feil)SÅ.. er det noen som har hørt om disse, har noen opplysninger om etterkommere? Jeg har også fått god hjelp på Anbytarforum av Olle Em, og dette er altså det jeg har fått fram hittils. Men hvis noen har noen opplysninger om disse i Norge. Hadde jeg vært takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Torunn C Ludvigsen

Lars og Anna bør ha flyttet til og fra Norge før 1809 ( og kanskje etter 1793) Jeg har søkt på folketellingen i 1801, og jeg har ikke funnet noe som kan være dem. Så kanskje de da har flyttet tilbake til Sverige?Noen som tør å prøve seg?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Prøver meg igjen jeg.. Noen som har vært borte i disse menneskene på inn, uttflyttningslister, eller andre kilder?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Ettersom det plutselig ble litt aktivitet på Idd igjen, prøver jeg meg igjen med disse personene!Håper det er noen som har noen opplysninger!Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei!Jeg har funnet Ragnild konfirmert i Idd i 1824.Det står følgende:Konfirmasjon i Ide prestegjeld 1824, 24. october i Enningdalen kirke Confirmerede Piger pag 317Nr. 11. Ragnild Larsd. Skjeggerødpl. F:Lars Anderson og Anne Ols. Skjæggerødpl.Døpt: 21. octob. 1809 i Sverrig------ god kundskabnaturlige kopperNoen som vet noe om hvilken plass under Skjæggerød denne familien tilhørte?Finnes det noen som vet noe om moren til Ragnild, Anna? Om når hun dør?Finnes det noen som kjenner til om Ragnilds søster Anna Larsdatter F: ca. 1793, har giftet seg i Idd?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

HeiHar ikke funnet dine personer men en side der du kan lese om Idd: www.idd.no. Der står gårdene med husmannsplasser.Mvh Lill Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.