Gå til innhold
Arkivverket

[#14628] Kari Pedersdatter gift med Johannes Olsen Søndre Harlem i Degernes/Rakkestad


Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

I 1807 gifter Johannes Olsen Søndre Harlem med Kari Pedersdatter. Kari Pedersdatter finner jeg død i 1863. Hun var en del yngre enn Johannes.Jeg tror jeg har funnet henne som tjenestepige i 1801, men ikke noe om hvor hun kom fra.Harlemslekten er vel en ganske kjent slekt, og jeg har sett iallefall en bok om denne slekten, men det nevnes ikke hvor Kari kommer fra. Heller ikke ved giftermålet. Dette er min tolkning av kirkeboken: I 1807: Den 11. juli anmeldt sig til ægteskap enkemand Johannes Olsen søndre Harlem og pigen Kari Pedersdatter Ægteviet 15. august 1807 forlovere: Hans Olsen n. Harlem og Johannes Andersen nord. Harlem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Prøver meg igjen.. Noen som tror de vet hvor Kari kommer fra? Eventuelt noen som kan peke på mulige kilder?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Torunn C Ludvigsen

Her er min 'mulige' Kari i 1801:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10128.wc2&variabel=0&postnr=1827&fulle=true&spraak=n>Lenke Men det er jo også 8 andre som heter Kari Pedersdatter i Rakkestad samme år.. så det er litt vanskelig å avgjøre...Blant annet denne Kari som er 15 år i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Boken jeg refererte ovenfor:Ole Kristian Harlem og hans slekt. En gren av Harlem-Bjørnebyslektene ved Haakon Harlem – Oslo 1985Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Torunn :o)Jeg prøver å få på plass mine forfedre igjen. Ole Hansen Harlem ble født på Bjørnebye i 1727, og ble gift omkr. 1750 (?) med Gunhild Torbjørnsdatter Harlem. Er den Johannes Olsen du nevner en sønn av dette paret, og har du eventuellt noen flere opplysninger?Jeg er etterkommer etter deres datter Dorthe Olsdatter Harlem (dpt. 13.januar 1762) Dorthe ble gift med Tollef Larsen Gjøby (dpt. i mars 1765 i Rakkestad)Kunne vært veldig fint med litt hjelp på veien :-)Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.