Gå til innhold
Arkivverket

[#14643] Ludvig Henrich Biskop


Gjest Magnus Klausmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Klausmark

Jeg etterlyser Ludvig Henrich Biskop (f. 1744/45 i Bergen). Han var bosatt hos familien til Friderich Miche som var mestergullsmed. Han var i 1801 56 år. Så jeg regner med at han døde noen år etter (siden gjennomsnittsalderen var lav.). Vet noen om han hadde barn ??. Denne familien + Ludvig bodde i 'Arendal, 3die Rode, Gard nr. 84, Amt Nedenæs).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ludvig Henrich Clausen Bischoff ble døpt i Korskirken, Bergen 28. april 1745. Han var sønn av Claus Ludvigsen Bischoff og Armgard Mathiasdatter Røsler (død 1747). Han var oppkalt etter sin bestefar, barber og vertshusholder Ludvig Henrich Bischoff, født i Rudolstadt under fyrsten Schwartsburg.Ludvig Henrich Clausen Bischoff er nevnt i tre skifter i Bergen, men dødsfallet hans er ikke registrert i bergenske kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

Hvilke skifter var dette etter??. Hvilken dato o.s.v. Jeg synest at kilder er en morrsom kilde, så jeg får vel finne tak i disse skiftene neste gang jeg skal til bergen!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Han er nevnt i skiftet etter moren 7. desember 1747, etter faren 4. august 1751, og i skiftet etter Regina Rysseler 16. mai 1755. Ludvig Henrich og broren Johan Christopher var eneste arvinger etter foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.