Gå til innhold
Arkivverket

[#14650] Oppslag i bygdebok for Alvdal 1850 og framover.


Gjest Åse Killingröd
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse Killingröd

Ettersom jeg bor i Sverige er det vanskelig å få tak i bygdebøker fra Norge. Så jeg lurte på om noen der ute ville gjøre et oppslag for meg? Nicoline Larsdatter f. 1830 og Vetle-Anders Pedersen f. ca 1817 slo seg ned i Alvdal. De var av de reisende begge to, men det virker som de hadde en liten plass der. Det sies at de skal være omtalt i en bygdebok. Er intressert i allt som står om dem, barn, når de døde, hva plassen eller gården de bodde på het.På forhånd takk.mvh, Åse K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ove Haugrud

Jeg har lett i bygdebøkene for Alvdal (gårds- og slektshistorie) uten å klare å finne disse. Men det er vanskelig og tidkrevende å lete når du ikke vet noe om plassen de evt. har bodd på (må lese teksten for hver eneste gård i begge bøkene). Har du ingen opplysninger som kan knytte dem til del av bygda, hovedgård eller lignende ? Det finnes dessuten også et kulturbind som jeg ikke har lett i. Ellers er det sikkert mulig for deg å fjernlåne bygdebøkene for Alvdal på ditt lokale bibliotek slikat du kan lete selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Killingröd

Takk til dere som har svart meg på dette temaet. Jeg har fått kopi på bygdeboka fra Alvdal, og fant dem der. mvh, Åse K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

HeiSiden jeg har lett i bygdebøkene for Alvdal uten å finne dem er jeg litt spent på hvor du fant dem. Har du en sidehenvisning?Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Killingröd

På s. 474 står det om garden Furulund, og der står det også ei slektstavle på disse folka. På s. 540 står det om barnebarnet til Vetle- Anders, Karl Johansen, som bodde på Kristoffersplass en tid. Desverre kan jeg ikke si hvilken Alvdalbok dette står i, da jeg bare fikk tilsendt kopier på de aktuelle sidene.mvh, Åse K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.