Gå til innhold
Arkivverket

[#14673] MEYER LILAND / MAIER LILAND


Gjest Atle K. Berle
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle K. Berle

Min bestefar, Andreas Iver Pederson Lefdal var i to perioder i Amerika (Nord-A.). Han reiste over for første gang i 1909. På en av sine turer ble han bestevenn med en mann ved navn Maier Liland. Navnet på denne mannen er usikkert, så også med hvor denne Maier kom fra. Jeg har et foto som viser nevnte Maier, som var fysisk sett en liten mann. Er det noen som kjenner til nevnte Maier?Mvh.Atle K. Berle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hvis du søker på Liland over hele landet i 1900 vil du finne ca. 100 personer med det etternavnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hvet du hvor din bestefar reiste fra når han dro fra Norge? Da er det jo en mulighet at det står skrevet hvor han skulle. Jeg vil se etter i folketellingene for USA så fort du skriver det ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Høres vel nesten ut som et litt umulig prosjekt så lenge du ikke er sikker på hva han het. Han kan jo ha het Mayer Liebman etc. som forøvrig dro fra London i 1905. Bruk denne siden Lenke så kan du leke litt med varianter av navnet. Det er jo også en mulighet for at denne 'Liland' er født i statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.