Gå til innhold
Arkivverket

[#14684] Var på legd i Råde i Østfold 1916


Gjest Inger Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Kvennodd

HeiTrenger hjelp til å finne ut hvor jeg skal henvende meg i forbindelse med en nær slektning som var på legd på Råde i Østfold fra 1916 - ca. 1923.Hvor henvender jeg meg for å kunne finne ut mer om dette ?Har sett i kirkebøkene, men der fant jeg ikke noe.Mvh Inger Kvennodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei SigbjørnPersonen det her gjelder var der fra ca. 5 mnd. alderen til ca. 7 år gammel.Har fått høre at det skal være 3 gårder i Råde som tok inn barn på legd.Finnes det et sted som oppbevarer slike informasjon som jeg kan henvende meg til ? Prest ? Lensmann ? Eller andre offentlige kontorer ?Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Komunearkivet i Råde (heter komunen Råde i dag) eller Statsarkivet burde kunne svare. Må vel søke i barnets hjemstavnkomune også,om det ikke er Råde I overformynderiets protokoller eller i fattigvesenets protokoller burde der vere spor å finne. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei SigbjørnTusen takk for svarene.Har vært i kontakt med hjemstavnskommunen til denne personen, men der kunne de ikke finne noe. Mulig årsak kan være en kommunesammeslåing for noen år tilbake. Har også vært i kontaktet med Statarkivet på Kongsberg uten resultat.Jeg har ikke vært i kontakt med Råde kommune, dette fordi jeg venter på et svar fra Fylkesmannen ( har ventet en stund ! ). Men skal prøve med en henvendelse til Råde kommune imorgen.Mvh. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.