Gå til innhold
Arkivverket

[#14694] Brit Knudsdatter og Ole Sølfæstsen Vågå(?)


Gjest Sverre Tøfte
 Del

Recommended Posts

  • 3 måneder senere...
Gjest Sverre Tøfte

Hvis det kan hjelpe så var Ole født i 1805 på Dalen i Skjåk. Brit Hansdatter er muligens født i Vågå 1801, fikk en uekte sønn med Johannes Hanson født på Kuhaugen i 1796. Med Ole fikk ho barna Mari 1828, Kari 1833 og Anne 1842. De bosatte seg på Gregoskveen, men deres forfedre vet jeg ingen ting om. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kai m kveum

I Bygdabok for Lom 1, s. 203, vil du finne de omsøkte personene. I Ættebok for Skjåk vil du finne Ole, dpt. 17/11-1805 på s. 51 under Dalen 1. Flere ledd bakover kan lett utredes. kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Tøfte

Hei og takk for opplysninger! Da mangler jeg forsåvidt bare opplysninger om Brit Knudsdatters forfedre, der vet jeg absolutt ingen ting. Noen tips på hvordan jeg kan finne noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kai m kveum

Jeg tror faren heter Hans og at moren heter Dorte Pedersdtr., f.ca. 1766. Mor til Dorte er Brit Olsdtr., f.ca. 1735. Konf. FT1801 Vågå, s.43 nr.58 kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.