Gå til innhold
Arkivverket

[#14700] 'Mandtallet af 1701 - Inderøen, Mosviig og Wæren sogen'??


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Har noen 'Mandtallet af 1701' for Inderøy? Jeg vet at Lars Kåre Hunnes har laget et hefte på dette.Ut fra kirkebøkene for Inderøy har jeg to personer jeg gjerne skulle vite noe om. Jeg er ute etter foreldrene til: * Peder Ingebrigtsen Vist (1695-1759). * Lars Byestuen (+ 1741).Takker for alle opplysninger om disse!Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Jeg beklager: Det skal være YTTERØE i stedet for Inderøe. Håper det ikke forstyrrer konsentrasjonen!Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Hallvard Bragstad

Har latt denne ligge en stund, siden jeg ikke vet om de to personene du spør om er hjemmehørende i Inderøy?I 1701 var Ingebret Pers. inderst på gården Wist i Inderøy, alderen var oppgitt til 30 år. Han hadde sønnen Per, alder 4. Kan det være denne Per (Peder) Ingebrigtsen du er ute etter?Ingen andre Per/Peder kan passe utfra 1701-manntallet for INDERØY.Når det gjelder Lars Byestuen, har jeg registrert to fødsler med ham som far i Inderøy: Jon (1737) og Hans (1740).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.