Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Magne Grasto

[#14709] Identifisering av hus i Skjeberg

Recommended Posts

Guest Magne Grasto

I Sarpsborg Arbeiderblad, stod et bilde trykket i våres. Det var av et hus/hytte de mente var å finne i Høysand, Skjeberg.Kan noen hjelpe meg med å finne ut av hvilket hus dette kan være? Bildet finnes på http://pridestar.subnet.dk/_1059826.html

Guest Sigbjørn Sandsmark

Send en kopi til Båtmannen i Høysand,der er mange lokalkjente som henger rundt bua hans og de kan sikkert si hvilket hus det er.Mvh Sig---

Guest Magne Grasto

Hvem er båtmannen i Høysand da? Og hvor holder han til?Mvh, M. Grasto

Guest Sigbjørn Sandsmark

Båtmannen i Høysand holder til i den vesle bua i havna,der var telefon i den: 69 16 83 22. Det er vel Sarpsborg båtforening som driver havna Vet ikke hvem som er 'båtmann' nå,den forrige var min svoger-

Guest Magne Grasto

Okey, men så skal jeg sette folket 'hjemme' på saken.Takk skal du ha:)

Guest Svein Arnesen

Bildet viser at gården ikke ligger i Høysand. Fabrikken med røyken er 'karbitfabrikken' og bak til venster ser vi Sarpsborg by med Borregaard fabrikker. Kan ikke finne gården på kartet på visveg.no/visveg, men det ser ut til å ha blitt bebygd en del i området(Navestadvveien/Nordbergveien).

Guest Svein Arnesen

Sorry at jeg ikke fikk fram hele siden med bildet at det gamle huset. Hvor dette ligger vet jeg nok ikke. :-)

Guest Magne Grasto

Det er ikke så rart at du ikke kunne finne gården på kartet du så på...gården ligger der nemlig ikke lenger:) Jeg er ikke sikker på når den ble revet(kanskje noen vet det?), men tror det var en gang på 70- 80- tallet.Gården lå i området vi i dag kaller Grasto-feltet.Hilsen M. Grasto

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.