Gå til innhold
Arkivverket

[#14725] Marthe Tollevsd. Vikøren


Gjest Torgeir Kvalvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Torgeir Kvalvaag

Marthe Tollevsd. Vikøren, Vik i Sogn fikk med ungkar Mons Pedersen Stadem sønnen Rognald Monsen, f. 15.6.1831. Marthe er sammen med foreldre og søsken oppført under Vikøren ved FT i 1801.Spørsmålet mitt er hvem hennes foreldre var, eller rettere sagt hvor de kom fra? Jeg kan nemlig ikke for mitt bare liv finne hverken Tolleif Pedersen eller Ragnilda Anbjørnsdatter før 1801 i basene til Sogn og Fjordanes fylkesarkiv. Var de innflyttere? I så fall skulle de vel ha dukket opp under kapitlet om flyttinger?Kan noen hjelpe meg med dette?På forhånd takk.Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Gudmund Balvoll

Eg er i tvil om svar er av interesse så lenge etterpå, men desse folka er med i Gards- og ættesoge for Vik i Sogn, hefte 3, 2004. Eg legg til at eg vil sjå nærare på om andre kona til Tolleif Person Måren kan ha vore Ragnhild Anbjørndtr Bjordal, fødd 1747.Eg har skrive at Rognald 1831 reiste til Nord-Noreg. Eg går ut frå at du har meir opplysningar om dette. Dei vil eg gjerne ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Takk, Gudmund. Jeg hadde glemt at jeg hadde dette temaet ute. Men disse temaene lever jo heldigvis sitt eget liv og dukker opp nær sagt til alles overraskelse. Og godt er det.Jeg har en god del om Rognald fra Nord-Norge. Min hustrus farmor var døpt Marie Ragnvaldsen, dvs. at hun brukte samme etternavnet som alle etterkommerne etter Rognald. Du kan få mer om dette om du gir meg epostadressa di.Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.