Gå til innhold
Arkivverket

[#14730] Var Anna/e Gurine Andreasdtr datter av Andreas Petter Gjerding i Bergen?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg er på jakt etter opplysninger om Anna/Gurine Andreasdtr. som den 16. april 1827 døper sin datter Marthe Malene i Domkirken. Jeg har fått opplyst at det ved folketellingen for Bergen i 1815 er 15 ved navn Anna/e Gurine/a eller Anna/e G. av disse er åtte under 15 år.Med faren Andreas finner du bare Anne Gurine Gierding som er i aldersgruppen 0-7. Faren er vever og daglønner Andreas Gierding, moren Berthe begge i alderen 32-47. Anne Gurine hadde i 1815 to eldre søstre, Inge Gurine og Berthe Oline, begge mellom åtte og 15 år. Familien bor i Domkirkens prestegjeld på adressen 12-57.Når Inger Gurine (som du finner igjen i 1815) døpes i Korskirken 24.6.1803 (f. 12.6) heter faren Andreas Petter Gjerding og moren kalles Barbro (hans første kone!)Disse døper også:Apr 29 1798: Inger Gurine f. Apr 24 - Andreas Peter Gierding arbeidsmand og Barbra Henrichsdtr i DK.Hvordan kan jeg finne ut om Anna/e Gurine var datter av Andreas Petter Gjerding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Terje Aarland

Er det noen som vet noe om foreldrene til Marthe Malene? (datter til Anne Gurine). Jeg antar at Marthe Malene vokser opp på Radøy (Manger sogn). Hadde hun familie der ute eller var det bare en tilfeldighet at hun havnet der ute?Jeg har fått oppgitt at faddrene til Marthe Malene var tre Hollandske matroser, var det en tilfeldighet eller hadde de noe med farskapet å gjøre eller var det Torbjørn Olsen som var faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.