Gå til innhold
Arkivverket

[#14737] Hva betyr sykdom 'B'?


Gjest Ørjan Andre Aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Andre Aas

Har sansynligvis funnet en fjern slektning men så står det en 'b' under sykdom. Er det noen som hvet hva dette betyr?Dette er for tellingen av 1875 i Trondheim. Mannen var snekkermester av yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Andre Aas

Takk for svar.Er det noen som vet hva som menes med 1. Farpatronym = Ole 2. Morpatronym = Sivert 3. Morleiemål = 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helge Trelsgård

Patronym = FarsnavnMorleiemål = 1, er vel en betegnelse for å vise at det var morens første uekte barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Andre Aas

Jeg prøver å finne ut hvem som var foreldra til Sivert Odensen Aas. I kirkebøkene for fødde står det at mor var Martina (f.1844? bosatt SØRHAUG), far var Odin, sønn av Ole Aas. Men jeg finner ikke denne Martina eller den rette Ole Aas.Sivert døpt i Stiklestad kirke 23/7-1871Noen forlsag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Ørjan. Lag eit nytt tema der du har namnet på personen, f.dato og f.stad/fylke.Då har du større sjanse for at den som evt. veit noko, les det og kan hjelpa deg.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Ad innlegg 3. Jeg tror det er slik:1. Farpatronym = farens fars navn (det stemmer med Ole). 2. Morpatronym = morens fars navn, Martina er altså en Sivertsdatter.Her er en god kandidat til henne, tror jeg:LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.