Gå til innhold
Arkivverket

[#14741] Sigvald Andreas Olsen


Gjest Gry Hanne Wasmuth
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Hanne Wasmuth

Jeg ønsker informasjon om min bestefar: Sigvald Andreas Olsen f.3. juli 1898 på Kvitsøy, (døpt på Rennesøy?). Far var fisker og mors navn Tobie. Han vokste opp i Nordnes i Bergen hos en tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Hanne Wasmuth

Jeg har forsøkt og forsøkt, men finner han ikke. Jeg vil gjerne vite hvem som er hans foreldre og om han hadde noen søsken. Tror hans far omkom på sjøen og at hans mor døde tidlig. Tror hans fars navn var Hans Martin Olsen. Antagelig hadde han to søsken(brødre) som ble plassert hos andre familiemedlemmer. Han ble altså sendt til en tante i Bergen, Nordnes. Vet også at han hadde vært gift før og hadde to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg beklager at jeg i farten misforsto litt. Men du søker Sigvals Andreas Olsen. Her på denne linken finner du alle i 1900 som heter Sigvald Olsen. LenkeSe om du kan finne noen der som passer.mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laila N. Christiansen

En annen ting, det finnes vel senere kilder som forteller noe om opphavet? Gifterm[l f.eks. eller konfirmasjon? Laila som fremdeles venter p[ stor flymaskin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Hanne Wasmuth

Tusen takk for hjelp, men har ikke kommet lengre. Det eneste vi har etter min bestefar er fødselsattest, og det lille han fortalte min mor, som jeg har beskrevet ovenfor. Har forsøkt forskjellig her i Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.