Gå til innhold
Arkivverket

[#14744] Ane Aas (født Bye?) 1873


Gjest Ørjan Andre Aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Andre Aas

Leter etter slekta til Ane Aas(født Bye) i Ørkedalen i 1873. Finner ingen foreldre, vet ikke om jeg har lett rett?Finner henne i 1900-telling for Tr.Hjem, gift med Sivert Aas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror nok du må finne ekteskapet deres. Der vil det stå hvem foreldrene var. Det er vel en stor mulighet for at de giftet seg i Trondheim ca. 1899/1900 siden de ikke har fått noen barn ennå.Sjekket Orkdal i ST uten å finne noen An.. By.. f.1873 +-1. Fant bare Anne ...dt. Det ser ikke ut som om hennes pikenavn var Bye. Det var vel etter eller annet ---datter, og så har hun vel tatt etternavnet Bye senere. Det ser iallfall sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Andre Aas

Takk for svar. Men hvor finner jeg vielsesattest eller lignende? Må jeg skrive inn til Riksarkivet i Tr.Hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du må sjekke i kirkebøkene. Jeg tror ikke det nytter å skrive til arkivet å be om hjelp når du ikke vet når de ble gift og i hvilken kirke. Det må du nok gjøre selv. Skulle tro det kunne være mulig at du via ditt bibliotek kunne få bestilt inn mikrofilm fra kirker i Trondheim, og lese dem selv på biblioteket. Snakk med biblioteket om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.