Gå til innhold
Arkivverket

[#14773] Edvard Stinesen f. 2/8 1851 Tr.hjem.


Gjest Trude Stinessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trude Stinessen

I 1900-tellinga finner jeg en Edvard Stinesen i Namsos. (Født 2/8 1851 i Trondhjem).Jeg klarer ikke å finne denne personen i 1865-tellinga.Kan noen hjelpe med opplysninger om han og hans foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude Stinessen

Tja, jeg har sett på denne familien. Men i flg Registreringssentral for historiske data er Hendrik født i 1853.Edv. er jo tydeligvis sjømann i 1900. Kan han ha dratt til sjøs i så ung alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Edvard kan jo ha vært en bror av Henrik. Henrik var i 1875 fotograf, og finnes i Tønset 1900 som fotograf også.Olaf og Sigurd er navn som Edvard dy. har gitt to av sine sønner også. Lenke Litt pirk kanskje, men han var ikke sjømann, men postekseditør ombord på en båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Tilbake til familien Edevard sr..; dersom Edvard er deres sønn vil han antakleig være født i Stadsbygden. Edevard sr. kone's pikenavn var Stenersen. Kan Edvard A. Stenersen, tjenestedreng/gjeter, på Ørlandet i 1865 Lenke være rette person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude Stinessen

Takk skal du ha, Nina! Dette kan nok være rett person. Jeg blir nødt til å sjekke kirkebøkene for Statsbygd. Hvor fant du ut at Edv. Sr's kone var født Stenersen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Det er utrulig få 'Stines' i folketellingen 1865. Min luring av en oldefar var en av dem, Stines Eriksen, født 09.03.1827 i Strinda (Lade sokn). I 1850 fikk han et barn i Leksvik med min oldemor, som var 5 år eldre. Jeg vet ikke når de giftet seg, men neste barn kommer ikke før i 1855, og etterpå kommer de på rekke og rad helt fram til min bestefar i 1865 (Martin Stinessen).Kan Stines ha tatt en tur tilbake til Trondheim igjen før han måtte velge hvem han skulle dele bord og seng med?Dette er selvfølgelig ikke så alvorlig ment, men jeg har lurt litt på hvorfor det gikk så lang tid mellom det første og det andre barnet, og som sagt; Stines er et sjeldent navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.