Gå til innhold
Arkivverket

[#14785] Kristiansund. Gunhild Bøe, født Leiknes 1862


Gjest Olav Leiknes
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Leiknes

Jeg etterlyser opplysninger om Gunhild Leiknes født 1862 på Hemnskjeli Hevne prestegjeld. Flyttet til Kristiansund.Finner under folketellinga 1900 at en Gunhild født 1862 er gift med Martinus Bøe. Oppgitt barn: Laura f:1889 Margot f:? Udøpt pige:f:1900 Er det noen som kan hjelpe meg å finne flere opplysninger om Gunhild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

I E Thurn-Christensens arkiv ved Kristiansund bibliotek står det 'Martinus Larsen Bøe, f. 1850 Åsskård (1853?), Skipper. Medeier av jakt 'Lydianna x Gunhild Olsen f. 1863 Hevne.B1. Margot Laura Bøe f. 1889 Krsund x 2/4 1921 Hans Hammond Rossbach f. 1882 + 7/1 1954. Handelsreisende hos Joh. A. Hveding, senere Kjøpmann.B2. Olga Bøe f. 1900 x Henry Kvande Pettersen. Formann i Kristiansunds Venstrelag.Nordmøre Museum har en database over skippere fra Kristiansund, og ved henvendelse til dem kan du kanskje få flere opplysninger om Lydianna og evt. andre båter Martinus Bøe har ført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Leiknes

Tusen takk Tore. Dette var interessant. Du har vel ikke noen videre opplysninger om etterkommere? I tilfelle, lever noen i dag? Gunhild Olsen Leiknes er datter av min tippoldefar. Hun vokste opp på småbruket Leiknes på øya Hemnskjel mellom Hitra og fastlandet. mvh. Olav Leiknes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Jo, det lever etterkommere idag, men reglene for dette debattforumet er at 'Det er i utgangspunktet ikkje lov å leggja ut informasjon om nolevande personar', så dem skrev jeg ikke i innlegget.Det sto ikke mange, bare en generasjon til, men ta kontakt med meg på epost: tore@kristiansen.tc og jeg skal sende dem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.