Gå til innhold
Arkivverket

[#14791] Nord-Dakota - Walsh county - kirkebøker 1888


Gjest Per Tore Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Tore Solheim

Av debatten om kirkebøker fra ND 1905 forstår jeg at flere har tilgang til kilder som er ukjent for meg. Jeg lurer på om 'noen' kan finne ut/kontrollere følgende:1 Rannei Tallaksdtr. Voje (eller Woie), døde under reisen til Dundee i ND. Hun var 36 år gammel. Hun ble gravlagt på Riverside Cemetery, Moorhead MN. Angivelig dødsdato ca 10.5.1888?2. Allaug Knutsdtr. Voje, døde også under samme reise. Hun ble trolig gravlagt på Hvideso Cemetery, nær Edinburg, Walsh county ND Hun var datter av nr 1, og ble bare 5 år gammel.Angivelig dødsdato ca 12.5.1888?3. Knut Olsen Voje. Enkemann etter Rannei. Han døde av lungebetennelse. Han ble gravlagt på Hvideso Cemetery. Gravminnet står fortsatt.Dødsdato 31.8.1894.4. Olav Knutsen Voge (som han da skrev seg, sønn av nr 1 og 3). Død i Hoople 21.3.1922. Gravlagt på Hvideso Cemetery.Gjennom mer enn 100 amerikabrev kan vi rekonstruere en lang og spennende historie om denne emigrantfamilien.Med hilsenPer Tore Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Det er flere microfilmer av kirkebøker fra Walsh Co.ND.Jeg har ikke tid til å bla igjennom disse. Skriv eller ring til County Clerk'n i Walsh Co. De har ekteskap, fødsler, skilsmisser, dødsfall m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.