Gå til innhold
Arkivverket

[#14794] Borgny Sjursen reiste til USA 10. 8.1929, gift Larsen. Mannens navn?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Borgny Sjursen reiste til USA 10. 8.1929, gift Larsen:LenkeJeg har funnet i U.S. Social Security Death Index at 1. Borgny LARSEN - U.S. Birth: 6 Feb 1904  State Where Number was Issued: New York  Death: Sep 1986. Men jeg vet ikke hva hennes mann hette. Hun hadde også en datter som skal være i live, men jeg har ikke noe navn på event. barn heller.Er der noen som har tilgang til census eller andre baser som kan tenke seg å slå opp for meg?Jeg takker hjertelig på forhånd for all muig hjelp!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Laila N. Christiansen

Heisann, Birger! Når Borgny reiser i 1929, er hun egentlig bosatt i Montreal, Canada! Så, hun må jo ha reist før også?I 1930 fantes hun 1930 U.S. Federal Census New York Richmond Richmond (Districts 1-250) District 70104 Highland Road, hos familien Roggenburg som ikke hadde noen tilknytning tin Norge, (han f. Pennsylvania, hun f. New York) men, de var riiike, huset de bodde i var verdt 25000!$ og, ja, de hadde radio :o)Borgney Sjursen, servant(tjener), 26 år, single, f. i Norge, immigrerte i 1929, tjener i privat familie...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal du ha, Laila!.Jeg kommer tilbake litt senere. Her er strålende sol over Sørlandet, så jeg må jo utnytte det!.Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Sol får være sol. Her kommer jeg igjen. Jeg oppdaget at jeg i et notat har fått opplyst fra en av hennes slektninger at hun ble gift med en mann som hette Otto Larsen. Men er usikker på hvor riktig dette kan være. Mon tro om der muligheter for å finne ut av det?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Birger, det er for mange. Husk at jeg fant Borgney i 1930, og det er ikke senere censuser enn det. Du må evt. få noen der borte til å hjelpe deg,jeg har benyttet meg av Nancy: http://genealogypro.com/ncoleman.htmlhun er meget seriøs, dyktig og proff. Koster, men du verden for resultater jeg fikk av henne!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk igjen, Laila.Jeg fant en Borgny Larsen på denne linken: [url="http://www.genealogy.com/cgi-bin/wizard_results.cgi?Category=Summary&UsearchID=99069f3258ca01ff3e94396bCpaG1h&FN=Borgny&MN=&LN=Larsen&BDATE=&BLOCATION=Norway&DDATE=&DLOCATION=New%20York&SL=&SURNAMEONLY=&TYPE=Single&FILE=&IND=&GROUPIND=&GROUPINDNAME=&TREESEARCH=&FILTER=&ORI_MATCHES=0&INSP_MATCHES=0&LEGACY_MATCHES=0&HQO_MATCHES=-1>LenkeMen jeg har ikke tilgang til å komme lenger. Er der noen som har tilgang til denne som kan hjelpe meg her for å finne om hennes mann finnes her?Otto Larsen fant jeg her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Laila, kan du antyde hva det vil koste å bruke Nancy? Hvis det koster meg hundrevis av dollar så 'koster det mer enn det smaker' for å finne Borgny. Men ellers så er det jo, som du vet, mitt handicap at jeg ikke kan skrive på engelsk.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Birger, den Borgny du fant der, den som er død 1985, stemmer det med alder? Da må du få tak i en obit, de gir vanligvis etterkommere og hvor de holder til. Prøv å få kontakt med en avis på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for ditt innspill, Hans!Ja jeg skulle gjerne ha funnet obit., men jeg har prøvd å finne en avis som passer uten at det ble noe resultat av det.At hun er født på den oppgitte dato er korrekt nok. Hennes dødsdato, Sep 1986, kan jeg ikke garantere.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

De du har funnet, er for 'gammelt' Birger.Jeg husker ikke hva jeg betalte Nancy. Hun gjorde ganske mye for meg.Jeg kan sende henne en mail, og høre hva det koster å evt. få tak i dødsattest + obituary på henne og evt. mannen?Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Etter det jeg så nå på siden hennes, tar hum minimum 5 timer og 40$ pr. time, så det blir nok en dyr dødsattest. Da skal det være nær familie, liksom!Jeg anbefaler henne på det varmeste allikevel, men altså, det bør være nær familie....Kanskje vi greier å finne noen som er litt mer på frivillig basis? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal du ha enda engang, Laila!Ja, dette blir nok i dyreste laget, for så nær er ikke slektskapet at jeg vil bruke 200$.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.