Gå til innhold
Arkivverket

[#14813] Oppslag i kirkebøker for Drøbak i Akershus 1838-9.


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

HeiEr det noen som kan hjelpe meg med og finne Karen Oline Christensdatter født i Drøbak i 1838 eller 9. Jeg finner ingen kirkebøker som dekker disse årene. På filmrullen står det fra 1812 til 1842 i Drøbak men når det gjelder døpte stopper det i 1836. Noe så ergelig.Jeg har funnet Karen Oline i Horten i 1852 så trolig reiste familien ditt engang mellom 1839-52. Hvem var hennes foreldre?MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Etter registeret til Riksarkivet, Lenke , er det ingenting som tilsier at dåpsregisteret skal stoppe i 1836. Kan det tenkes at dåpsregisteret fortsetter lengre bak i boka, f.eks. ved at presten har benyttet blanke sider, eller ved at kolonneoverskrifter har blitt tilpasset? Har sett mange eksempler på det fra andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg mener å huske at du har rett, Kristian (som du jo alltid har :o)Du har en god kandidat her, som i hvertfall forteller at noen ble døpt i Drøbak i 1837: KAREN OLINE CHRISTENSEN Female Event(s): Birth: Christening: 10 APR 1837 Drobak, Akershus, Norway Death: Burial: Parents: Father: CHRISTIAN OLSEN Family Mother: HELENE TORKILDSDRDette er extrakter fra kirkebøker: ource Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: C428161 1816 - 1835 0123218 Film NONE og, det rare ser vi av årstall 1816-1835. Så, denne presten var nok et rotehue...Du vil vel og finne hennes fars navn ved evt. giftermål? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei og takk for hjelpen så langt til Dere begge. Jeg tror ikke fødte gikk lenger en til 1836 men jeg kan jo se etter en gang til for sikkerhets skyld.Jeg har heller ikke klart og finne når og hvor Karen Oline Christensdatter giftet seg med sjømann Andrias/Andreas Pedersen men deres første barn ser ut til og være Carl Andrias Pedersen født i Horten i 1864. Jeg har sett i Horten, Borre og Nykirke uten og finne dem gifte men det er nokk rundt 1863-4. Andrias/Andreas er 22 år ved ft. i 1865 så han kan ikke ha giftet seg så veldig lenge før 1864.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Denne Karen Oline passer nesten perfekt. Hun kaller en datter født i 1869 for Gustava Helene og ved en tvilling fødsel i 1878 er en av faddrene Albertine Torkildsen det er bare års tallet for hennes fødsel som ikke helt passer men jeg tror 98%på at dette er min Karen Oline Christensen.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

Har tilfeldigvis MINI 1 I 1816-1842 (13 kort) for Drøbak. Det står også døpte etter innflyttede/utflyttede. Jeg fant Karen Olines dåpen på kort nr. 12Hun er født 9.apr. 1837 Hjemmedøpt 10.apr. Døpt i Frogn kirke 11.juni 1837.Far: Christian Olsen (det står noe etter her som jeg ikke greier tyde)Mor: Helene TorkildsdatterFaddere: Hans Torkildsen. Christian Pedersen. Pluss flere faddere som jeg ikke greier å tyde i farta.Nå vet du jo hvor dette står, så da kan du jo prøve selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Mange takk til Dere alle som har hjulpet meg med Karen Oline. Nå skal jeg gå gjennom filmen en gang til.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei igjen.Nå har jeg sett en gang til på filmen og fødte i Drøbk går ut året 1835. Jeg har nå bestilt MINI 1 1816 til 1842. Jeg fant en datter Karen Oline, født 17 Juli 1834 og som døde 18 Sep. 1835.Så fikk de nokk en datter til ved samme navn som Inger fant.Nå må jeg spørre, hvor finner jeg de som var født før 1816 i Drøbak? Finner jeg dem under Vestby i Akershus?MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.