Gå til innhold
Arkivverket

[#14814] Anne Marie Gudbrandsdatter Ros fra Solum i Telemark


Gjest Kai Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai Larsen

Jeg er på leting etter min farfars farmor Anne Marie Gudbrandsdatter Ros, eller Marja Ros/Gudbrandsdatter som hun kalte seg. Hun var omstreiferske og jeg tviler egentlig på at hun er i kirkeboken i for Solum. Hun ble født i 1863 i Solum.I FT 1865 bor hun i Solum. Hun bor sammen med farmoren Marja Meldal. Anne Marie ble kalt Marja Gudbrandsen.Hvis det er noen som kjenner til hennes barns navn, hvor hun har oppholt seg og hvor hun bodde i 1900 så blir jeg svært glad. Hun var gift med en Lars Petersen Alting; de fikk sønnen Karl Vilhelm i 1903 i Oslo, Karl Vilhelm ble døpt i Kampen i 1903.Takk for all hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger  Kvennodd

Hei KaiDu har nok helt rett med hensyn til å finne Anne Marie i kirkeboken under døpte i Solum. Har sett fra 1862-1864 i Solum, men hun kan jo godt være døpt et annet sted.Skal undersøke litt for deg imorgen, tror jeg muligens har noe på henne i mine notater.Sender deg en mail imorgen.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei KaiHar nå endelig funnet ut litt mer om foreldrene til Anne Marie Gulbrandsdatter Ros.Hennes foreldre var Carl Gulbrand Andreassen Roes og Ingeborg Marie Eriksdatter.Du kan lese om dem på 1862 tellingen til Eilert Sundt under nr. 235, 221 og 251.Mailer deg det jeg har på søsknene til Anne Marie, 2 brødre.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Kai S Gurrik Larsen

Håndskrigtsamling av Eilert Sundt: Marie Jensine født: 18.02.1863 i Solum Te døpt: 08.03.1863 i Solum krk TE Foreldre: gift Carl Gulbrand Andreassen, enke Gunil Karine Arvesdatter.Denne Gunil Karine Arvesdatter er den som ble kalt 'Kampekaste'. Hun fikk også 3 barn med Adolf Fredrik Nicolaisen Bodin [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=13403&sok=bodin&startnr=&antall=&spraak=>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.