Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Barbara Lose

[#14816] Ole Wilhelmsen / Willumsen f. ca 1752 - i Fieldberg?

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Ole Wilhelmsen er den eneste av mine forfedre fra Bergen som ikke er identifisert og det ser ut til at han er en hard nøtt å knekke. Nå prøver jeg det på nytt:Ifølge Undersøkelseskommisjonens liste ble Ole Wilhelmsen født ca 1752 i Fieldberg og var ferdig med sin tjeneste som vervet soldat 7. mars 1787. Dessverre er han ikke å finne i kirkeboka for dåpte fra Fieldberg mellom 1749 og 1755 ( tema 12081), heller ikke i databasen Konfirmerte i Fieldberg 1739-1777.Som 'udtjent gevorben' må han ha blitt registrert noen sted. Kanskje er han å finne i innrulleringssjefens arkiv:1. Bergenhusiske nat. Inf.- Regiment 1704 - 1789 eller2. Bergenhusiske nat. Inf.- Regiment 1752 - 1792eller kanskje var han som gutt innført i Hovedrullen for Fieldberg?Jeg håper det er mulig å finne ut hvilken GARD O. W. var fra.Med vennlig hilsen - Barbara Lose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Barbara Lose

Jeg gikk ut fra at kildene nevnt under 1. og 2. oppbevares i Statsarkivet i Bergen. Det er vel ikke riktig? Mvh. B. Lose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Barbara Lose

Dessverre glemte jeg svaret i tema 12962 innlegg 4 '...Fra Bergen er det bevart en rulle for det gevorbne kompaniet på Bergenhus fra 1790 av, mens det mangler rulle for andre kompaniet.' --- Mea maxima culpa!Ha en fin sankthansdag! Mvh. Barbara Lose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.