Gå til innhold
Arkivverket

[#14816] Ole Wilhelmsen / Willumsen f. ca 1752 - i Fieldberg?


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Ole Wilhelmsen er den eneste av mine forfedre fra Bergen som ikke er identifisert og det ser ut til at han er en hard nøtt å knekke. Nå prøver jeg det på nytt:Ifølge Undersøkelseskommisjonens liste ble Ole Wilhelmsen født ca 1752 i Fieldberg og var ferdig med sin tjeneste som vervet soldat 7. mars 1787. Dessverre er han ikke å finne i kirkeboka for dåpte fra Fieldberg mellom 1749 og 1755 ( tema 12081), heller ikke i databasen Konfirmerte i Fieldberg 1739-1777.Som 'udtjent gevorben' må han ha blitt registrert noen sted. Kanskje er han å finne i innrulleringssjefens arkiv:1. Bergenhusiske nat. Inf.- Regiment 1704 - 1789 eller2. Bergenhusiske nat. Inf.- Regiment 1752 - 1792eller kanskje var han som gutt innført i Hovedrullen for Fieldberg?Jeg håper det er mulig å finne ut hvilken GARD O. W. var fra.Med vennlig hilsen - Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Barbara Lose

Jeg gikk ut fra at kildene nevnt under 1. og 2. oppbevares i Statsarkivet i Bergen. Det er vel ikke riktig? Mvh. B. Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Dessverre glemte jeg svaret i tema 12962 innlegg 4 '...Fra Bergen er det bevart en rulle for det gevorbne kompaniet på Bergenhus fra 1790 av, mens det mangler rulle for andre kompaniet.' --- Mea maxima culpa!Ha en fin sankthansdag! Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.