Gå til innhold
Arkivverket

[#14822] Albert Mathiasen Buch/ Molden


Gjest Linda Antonsen Gjesdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Antonsen Gjesdal

HEI, ER DET NOEN SOM KAN HJELPE MED MED NOEN OPPLYSNINGER OM ALBERT MATHIASEN BUCH / MOLDEN?? HAN ER FØDT I 1818 I OVERHALLA. HAN GIFTET SEG MED ANE MARTHE ANDERSDATTER .DA DE BODDE I OVERHALLA TOK HAN NAVNET MOLDEN, OG SKIFTET TIL BUCH DA DE FLYTTET TIL LEVANGER. ANE MARTHE DØDE I LEVANGER I 1871, DA VAR HAN 53 ÅR. HANS YNGSTE DATTER NEKOLINE BUCH BLE KONFIRMERT I LEVANGER I 1879. ER DET NOEN SOM KAN HJELPE MEG OG FINNE UT HVOR HAN HAR TATT VEIEN ETTER DETTE???? HILSEN LINDA ANTONSEN GJESDAL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Jeg har en god kandidat til din Albert Mathiasen Buch i min database:Albert Weldingh Buch døpt 18/10-1818 i Høilandet kirke. Han var sønn av gullsmedmester Mathias Bierch Buch, død 19/10-1821 på Torrildmoen på Høylandet i Namdalen, og Henriette Margrete Wildenrath, født ca 1774, død 30/7-1840. Hun var enke etter sek.lnt. Albert Angell Weldingh.Jeg vet dessverre ikke noe om hans etterkommere.Kilde: Trondhjems guldsmeder, 3-1, Joh. E.Brodahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Du finner ikke denne Albert som død eller utflyttet da? Eller er han helt vekk?Nå går jeg kanskje på utsiden av dit spørsmål, men Albert hadde nok en del etterkommere som dro til Amerika og deriblandt Albert Wilding Buck, 19 år, fra Levanger. Han og 3 andre familiemedlemmer dro den 08.05.1901 til Madison i Minnesota. Bil. var prepaid.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&variabel=0&postnr=95189&fulle=true&spraak=n>LenkeNekoline som du omtaler kan være identisk med enne jenta som drar til Amerika den 7. juni i 1882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest May Olden

Hei, har Albert og Ane Marta registrert i Verran og Levanger. Har du deres barn?1. Anton Martinius f.1855 i Verran, her har jeg ingen etterslekt2. Anemarta f.1857 i Verran, ingen etterslekt3. Ane Johanna f.24-12-1862 i Levanger, død 1928. Gift med Benjamin Amundsen f.1852 i Levanger, barn: Gustav Henrik Marius f.12.9.1883 i Trondheim, gift i Canada med Anna Olsdatter Uv. Her har jeg mer etterslekt hvis du gir meg e-postadressen din.4.Nekoline Fredrike f.1864 i Levanger, ingen etterslekt.Har også aner bakover på Mathias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.