Gå til innhold
Arkivverket

[#14823] Totning på ville veier


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Min forfar Rasmus Hansen f.1816. har flyttet fra Toten til Nittedal på 1840 tallet.Han har 3 barn som bor hos sin mor som han ikke var gift med.Den yngste som er min oldefar f.1843 er knappt 1 år. I tellingen 1865 finner jeg en Rasmus Hansen på plassen Bjørnholdtlia i Nitedal.Han er gift og f.i Vestre Toten, kona heter Karen Sofhie Jensdtr og er 55 år.f.i Kristiania.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut om dette er min person. Når giftet de seg, og hva det står oppgitt som brudgommens fars navn.Står det ikke Hans Johansen det feil person.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Nittedal MINI 5, 1850-1862, k 7/12, s 199, nr 7.Viet 7. Marts 1852. Rasmus Hansen, 35 aar, Moeiet, Ungkarl og Skomager og Pige Karen Sophie Jensdatter, 44 aar, Kirkebyeiet. Han født i Vestre Toten, men opholder sig nu i Hakedalen. Hun født i Christiania.Brudgommens faders navn: Selveier Hans Johansen Rosethaugen af Toten. Brudens faders navn: Garversvend Jens Abrahamsen af Kristiania. Forlovernes Navne og Opholdsted: ?? Hans Amundsen og huusmand Jacob Jacobsen, Aaseiet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei Turid.Tusen takk for svar.Dette er helt rett mann. Rasmus er f.13.3.1816 på Rosethaugen V.Toten. Nå trenger jeg bare å vite hvor lenge han levde, så er alt jeg har på han ferdig. Han har stor etterslekt på Toten. Stort smil fra Eva:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Nittedal (Hakadal), KLOK II 2, 1879-1901, k 4/5, s 31,nr 2.Død 4.3.1889 begravet 10.3.1889 og jordfæstet 17.3.1889 Enkemand Rasmus Hansen f. 1813 på V. Thoten. Bopæl: Bjørnholdlia. Opgiven Dødsaarsag: Alderdomsvaghed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei igjen Turid. Tusen tusen takk igjen for den jobben du har gjort for meg.Dette paret fikk vel ingen barn regner jeg med, da hun hadde passert 44, da de giftet seg. Smil fra Eva:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.