Gå til innhold
Arkivverket

[#14841] Johan Storsveen, Søndre Land, Oppland f. 1877


Gjest Inger Lise Strand Engen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Lise Strand Engen

Min tippoldefar Johan Storsveen er å finne i FT1900 under gården Strandvig, Søndre LandLenkeGift med Helene Hansdtr f. 1875 (jeg har trolig funnet henne i FT1875 som barn av Hans Peter Olsen og Lisa Hansdtr)Datteren Berthe var min oldemor.Siden jeg dessverre bare sitter med digitale kilder har jeg ikke vært i stand til å finne ut hvem foreldrene hans var. Interessant er også evt. søsken av min oldemor. Jeg vet hun hadde en bror som het Johan etter faren sin. Er det noen som kan hjelpe?Mvh, Inger Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Ta en titt på slektshistorielaget.no sine sider.Vi har også lagt ut tellingene for Søndre Land 1875.Har funnet Johan Olsen på Storsven Nedre f.1874.kan denne være din? Smil fra Eva:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Lise Strand Engen

Hei og takk for innspill, men kanskje jeg har funnet ut av det?Jeg fant denne fyren her på FS i går kveld: Johan MartinSex: M Event(s): Birth: 11 May 1877 Place: Christening: 01 Jul 1877 Place: Sondre Land, Oppland, NorwayParents: Father: Peter JOHANSEN Mother: Berte JOHANSDRSå moren og faren kan altså være den andre familien bosatt på Strandvig FT 1900 Alt ser ut til å stemme bra, men hvorfor har han tatt navnet Storsveen? Vet noen hva slags tilknytning han hadde til denne gården og hvorfor han er alene om å kalle seg det? Ved flytting til Vardal noen år senere kalles familien Strandvik.Mvh, Inger Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.