Gå til innhold
Arkivverket

[#14843] Nikolai Guttormsen, Tromsøsund 1819/23


Gjest Thore Eilertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thore Eilertsen

Nikolai Guttormsen, f. 1819-23 Tromsøsund, g.3.10. 1846 Helgøy med Ane Elisabeth Andreasdatter, f. 1818 Oldervik, Tromsøsund. Jeg har ikke funnet noe om Nikolai`s forfedre. Er det noen som kan sette meg på sporet ? I 1865 er han kalt 'lapp'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

I kirkeboka for vielsen 3.10. 1846 , kan du finne navnet på fedrene til brudeparet , også fødested. Alderen pleier også å være oppgitt, men det er ikke alltid at den er helt korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg finner giftemålet i FamilySearch. Der står far til Nikolai som Guttorm Sjursen. Kanskje du finner Guttorm i FT 1865?Det er mulig at du skal holde deg i Helgøy (Troms), for jeg finner en annen Nikolai Guttormsen døpt der i 1844, og dette er et forholdsvis uvanlig navn, og i 1844 er også skrivemåten 'Nikolai' når det gjelder første navn. Men det kan selvfølgelig være samme prest som konsekvent f.eks. skriver om 'Nils' til 'Nikolai' i Helgøy i tiden 1844-46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg glemte å ta med at ved giftemålet er HANS alder 27 år og hennes 25. Vær oppmerksom på at 'Sjur' like gjerne (helst) er skrevet som 'Sivert' - i alle slags varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Thore Eilertsen

Børster støv av denne igjen. Jeg har ikke funnet noe nytt om denne karen. Finner ham ikke i 1865. Håper på skannede kirkebøker, men det kan jo ta tid og det er jo ikke sikkert at Tromsøysund er riktig sted heller. Er det noen der ute som kan hjelpe om ikke annet så et hint om hvor jeg kan lete. Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.