Gå til innhold
Arkivverket

[#14847] Dissentere Larvik/Langestrand


Gjest Hege Dåpan
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Dåpan

Henv. innlegg 14839. Traver Larviksfilmene opp og ned men finner ikke registrerte dissentere. Er det noen som har vært innom disse filmene eller vet noe om hvor jeg kan lete så blir jeg kjempeglad! Mvh. Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Det er vel litt avhengig av tidsrommet du søker etter, men dissentersamfunnene har vel sine egne kirkebøker. Hvis du vet hvilket dissentersamfunn vedkommende tilhørte kan du vel kontakte dem direkte, og be dem om å gjøre et oppslag for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Dåpan

Tidsrommet er 1896, men det er første gang dissentere har blitt et 'problem' for meg. De pleier jo sto opplistet så fint etter de 'vanlige' døpte. Mvh.Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Dåpan

Etter tellinga i 1900 har de disse barna; Anna f.1878, Josefine f.1882, Johannes f.1884, Markus f.1890, Olaf f.1893, Bærta f.1896 og Margit f.1900.Har nå sett på dissentere over Langestrand og finner Johannes f.22.2.1884 og Markus (som er tvilling med Paulus) f.17.8.1890. Men så finner jeg ikke mer. De andre er ikke notert i 1893,1896 og 1900. Adressen til foreldrene er Øvre Fritzøg.22 ved barnas fødsler og også ved tellinga 1900. Mest sannsynlig har de bodd der hele tiden! Datteren Bærta bodde der etter hun ble gift. (Ved barns fødsler)De er oppført som metodister.Mvh.Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Metodistkirken har egne kirkebøker. Jeg ville ringt til presten og spurt om han kan gjøre et oppslag for deg. Dersom kirkeboken for dette tidsrommet er sendt til et sentralt arkiv, vil han kunne henvise deg videre.Sissil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.