Gå til innhold
Arkivverket

[#14851] Oppslag i kirkebok for Ramnæs, Vestfold (til Jon Harald Haug?)


Gjest Tove Almquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Almquist

Til Jon Harald Haug (eller andre som kan gjøre oppslag)Jeg ser du har gjort oppslag for Stein Eriksen i Ramnes kirkebok. Du har ikke tilfeldigvis adgang for kirkeboken som inneholder 1839 også?Hvis du har mulighet (og tid og lyst), kan du se etter hva det står om dåpen til Elen Andrine Samuelsdtr, døpt 12 jan 1839, Ramnes, Vestfold (kilde Familysearch) foreldre: Samuel Christian Gutormsen og Helene Amundsdr?mvh. Tove Almquist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Harald Haug

Jo da, jeg har kirkebøker fra Ramnes fra starten i 1732 og fram til 1877. Utfordringer må en ta på strak arm:Kirkebok Ramnes 1813-40. pag. 371: (Døbte Qvindekjøn 1839)(Nr.) 6. (Født:) 12te Jan. (Navn:) NB uægte ELEN ANDRINE; Hjemd. 12te Jan. af Karen Olsen, Daaben bekræftet i Ramnæs Kirke d/: 10de Febr. ; Moderen: Helene Amunds-d. Øxnehoug. Faderen udlagt at være Samuel Christian Guttormsen, Ungk., Bergan; (Faddere:) Berthe Maria Olsd. Ramnæs, Maren Andrea Hansd. Heianne, Lars Olsen Øxnehoug, Olavus Thomesen Heianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Almquist

Kjempeflott! Da kan jeg kanskje også spørre om du kan slå opp Maren Sørine Samuelsdtr, døpt 5 nov 1842 med samme foreldre som Elen Andrine (ifølge familysearch). Er hun også uekte, eller er foreldrene blitt gift i mellomtiden? Jeg prøver å finne mer info om Helene Amundsdtr og hennes aner. Samuel Christian Guttormsen har jeg funnet anene til via familysearch og Ramnes bygdebok.mvh. Tove A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Harald Haug

Maren Sørine står oppført på side 20 i Ramnes kirkebok for 1841-61 (ved en feil ført sammen med de døpte guttebarna). Hun var også 'uekte'.35. (Født:) 5. Novbr. (Døpt:) 18. Dcbr. MAREN SØRINE; (Foreldre:) Helene Amundsd. Heian, udlagt Barnefader Samuel Guttormsen Bergan Vivestad(?); (Faddere:) Elen Maria Simonsdatter Kirkevold, Maren Bredine Johansd. Heian, Peder Olsen Heian, Ole Pedersen Jahre (sistnevnte fadder tilhører muligens neste dåpsbarn, skillet vanskelig å se); Hjemmedøbt 5. Novbr. af Karen Olsen; Uægte, opgivet af Peder Olsen Heian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.