Gå til innhold
Arkivverket

[#14867] Ravnsborg i Asker - Gjertrud Madsdtr. tilholdende hos Christopher Gulbrandsen


Gjest Ole Arild Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Arild Vesthagen

I sammenheng med mitt forrige tema Lars Christensen Hammer og Riise Madsdtr. Hougaard på Åsen i Aker, har jeg nå kommet på sporet etter hennes søster Gjertrud Madsdtr. Gjertrud var gift med kaptein Jens Kierulf som døde omkring 1700. De bodde på en plass i Mjønval i Gran på Hadeland. Da det ble holdt skifte etter Riise Madsdtr. i 1738 ble det opplyst at søsteren Gjertrud Madsdtr. oppholdt seg hos Christopher Gulbrandsen på garden Ravnsborg i Asker. Gjertrud døde på Ravnsborg i 1740. I følge bygdeboka var Christopher Gubrandsen gift med Mette Marie Jensdtr. Jeg antar at Mette Marie var datter av Gjertrud. Er det noen som kjenner til denne familien på Ravnsborg og eventuell etterslekt? Ole Arild Vesthagen, hadelending i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.