Gå til innhold
Arkivverket

[#14872] Nils Lauritz Christiansen


Gjest Magnus Klausmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Klausmark

Jeg lurer på når Niels (Nils) Lauritz Christiansen/Kristiansen døde??. Det jeg vet er at han er født 16.04.1844 i Bergen, og at han var med i militæret. - Men klarer ikke finne ut mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Noe mere må du vel ha siden du har navnet hans?I kirkebøkene for gifte i Bergen har jeg funnet : Gift 18/4 1875 SK ungk. Nils Lauritz Christiansen, bødkersvend, f. Bergen 31 år og pike Berentine Begitte Johannesen, f. Bergen 25 år.Samme kilde for fødte, 2 barn: 8/6-2/7 1876 SK Betzy Judite Margrete og 7/9-29/9 1878 SK Kristian Johannes. Foreldre: bødkersvend Nils Lauritz Kristiansen, 2-38 og 2-37 Sandv. og Berntine Bergit(t)e Johannesen.I 1865 Bergen, gatenavn:2 Nykirken sogn, finnes en Niels Lauritz Christiansen 22 år, lærling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

jada... jeg vet at foreldrene er Judithe Larsdatter & Kristian Nilsen i Bergen. Denne Nils L. er bror av min tippoldemor Klausine Marie (f. 1874 tror jeg), og de hadde fler søsken. Men takk for hjelpen likevel!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FT 1875 Bergen: Berentine Kristiansen f.1850 Sandvigen Bergen, Sandv. 2-37. Her står Nils Kr. oppført som f.1834. Ser ut som om de bodde hos hennes far.FT 1900 Bergen, Ekerenbakken 9, Berentine Kristiansen 1850, FL og enke. Ser ut som hun bor hos en brorsønn eller lign.?FT 1900 Bergen, Kalfarveien 177, Betzy Jud.Marg. Kristiansen tj.ug., 1876 Sandvigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Lurer på om ikkje dette er dødsfallet til din Nils: LenkeSer at fødselsåret har eit avvik på 1 år, men adressa er lik den Berit fann under døypte.Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det rare ang. Nils L. fødselsår er : Kirkeboka DA skriver: året 1844 f. 16/6 og døpt 7/1. Da burde han vel være født i 1843 og dpt. i 1844.Magnus, jeg ser du har skrevet f. 16 april 1844, men ingen med det navnet ble født eller døpt da i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

Takk for hjelpen!... Jeg har vel skrevet feil eller noe i forbindelse med fødselsdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.