Gå til innhold
Arkivverket

[#14875] Maren S Christiansdatter Røyken


Gjest Inger Johanne Johansen (Lundemo)
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Johanne Johansen (Lundemo)

Hei, Kan noen hjelpe meg med å finne rette Maren S Christiansdatter.De har funnet to Meren begge er født: 1848 fra 1865-tellinga 1:Askim.2:Våge. Hun er gift med Johan Abrahamsen,f. 1843,som er foreldre til Annette Johansdatter 1866.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Langsøe

Kan du gi noen opplysninger om Marens tilknytning til Røyken.Mvh Dagfinn Langsøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Johanne Johansen (Lundemo)

Vår:Maren Sørine Christiansdatter,f.1848.vet vi ingen ting om. Vet bare at min farfars mor s far: Johan Abrahamsen f.1843.var gift med en av de to vi har funnet. Dig.ark:1865. tell.for 0627 Røken (3820)Han Arb.ved dynamitfabrikken. Den nr.2.er fra Vaaler (2051)Tjenestepige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Jeg er ikke helt med Inger. men er det denne Maren Abrahams (datter) f 1845 i Frogn du skal frem til? se denne Lenkefor jeg finner ikke Maren i Røken 1865. hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Inger Johanne Johansen (Lundemo)

Hei, til Egil Sundelius Stokke ,tilbake til 3.5.03.Jeg mottok ei lenke, denne er helt riktig,'MEN' våre problemer er å finne den rett 'Maren' med pike navn,for å kunne finne hennes foreldre. Her,: det vi har :1900-tell.:0627 Røken(48181/184) 3820+3821 Og :1865-tell.:0124 Askim(18557/58) 1479 32 Og :1865-tell.:0716 Våle(14184/9) Begge Heter :Maren S Christiansd.Den ene,ugift datter på 18 år,den andre,Tjenestepige ugift på 18 år.Har du noen gode råd? vi er to søskenbarn som leter på hver vår kant av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Pa FS fant jeg følgende barn av Johan Anthon Abrahamsen og Maren Sørine Christiansdatter, alle dpt. Røyken:Anette 18/3-26/8 1866,---Julie Mathilde 28/5-22/8 1869,---Hulda 6/4-9/7 1871,---Carl Sigvart 31/1-20/4 1873,---Kristian 12/10 74-24/1 1875,---Petra Charlotte 18/3-7/7 1878. Og så har du barna i FT 1900. Jørgen 1876, Aksel 1882, Emma 1884.Kanskje du kan finne foreldrene gift i Røyken ca. 1865, og da vil du nok også finne deres foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Sukk Inger, hem jeg trur du må lage noen linker. Og søke/ finne person etter nr. 'finner' jeg ikke ut av :-)Men er dinne 3820/21 minne 2605/06 ( i Røken) ?For da kan vi leite litt i denne K.B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Berit, fant 1900 fam. Da er det Å finne giftemålet da. Mulig i Røyken, men det er rart at vi ikke finner Maren i Røyken 1865 f.eks.Finner dem ikke gravlagt i Røyken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes mange Maren Kristiansdt. f. 1848 +-1år i 1865.De kan jo også ha blitt gift på hans hjemsted, ellers så har du jo altids Christiania da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

hei Inger, kan bekrefte de fleste 'dåpene' som Berit nevner i innl. 6. fra K.B. Røyken 1857 -1875. Anette er barn av dette ektepar og de bor på NYGAARD. Navne / adresse Nygaard og Aaraas går igjen i navn på faddere her.Men først i de neste 'dåpene' går året 1866 frem som vielses år. Fant dem ikke i Røyken kb 1866 +/-. Hennes etternavn er skrevet både med K og Ch. mange hilsen Egil s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Taraldsvik

Hei! Kan det være mulig at du er inne på feil Maren Sørine Kristiansdatter? Jeg har en Maren som er født 17/3-1848, Røyken. Faren heter Kristian Pedersen, han kommer fra Auke i Røyken.Moren heter Petronelle Svendsdatter, hennes foreldre kommer fra Asker. Margaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

og hvis dette er mannen? Johan Anthon Abrahamsen født i Aas, så fant jeg en her:Lenke , i Frogn. Eller hva trur du om det, hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

De ble jo gift i Drøbak, på andre siden av 'sunde' i Oslofjorden. Fant dette på FS. 18. MAR 1866 Drobak, Akershus, NorwayOg der hetter far: CHRISTIAN PEDERSEN, men datterens navn skrevet: SORINE CHRISTIANSDR.Han er 23 år og henne 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M Taraldsvik

I dåpen til Anette er farens navn Johan Anthon Abrahamsen. En tante, Elisabet Svendsdatter, (også oppført som Lisbet) var fadder. Anettes fetter,Christian Johansen, var også oppført som fadder. Konklusjon; Maren Sørine Christiansdtr. var gift med Johan A. Abrahamsen. M.S.Christiansdtr`s foreldre var Christian Pedersen fra Auke og Petronelle Svendsdatter f. i Asker. Foreldrene til P.S. kom fra Asker, men bodde litt i Asker og litt i Åros, Røyken. De het Svend Andersen og Marie Jørgensdtr, som igjen er mine tipp-tipp-tippoldeforeldre. Hilsen Margaret e-mail:hans-petter@teleavisen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Johanne Johansen (Lundemo)

Hei, på dere :Dagfinn Langsøe ,Berit Knudsen og Margrete Taraldsvik. Takk og Takk !! No,har dere løst gåten for meg,og mitt søskenbarn fra Skjetten. Anette er vår oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Inger Johanne Johansen (Lundemo)

Hei,og takk allesammen.Men det som jeg fikk svar på i Mai.Var på Kvinne siden,som jeg fikk masse hjelp til.Men no er jeg på vei bakover på Herre siden,Derfor spør jeg om hjelp til å finne mere om Johan Anton Abrahamsen.Eventuelt han foreldre? Så no prøver jeg enno en gang. Takk, hilsen Inger Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.