Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Trond Kaasin

[#14903] Gunnhild Haagensdatter , Hof i Solør, Gift 1 gang 5-10-1737. Ble hun gift 2 gang

Recommended Posts

Gjest Trond Kaasin

Gunnhild Haagensdatter fra Hof ble 5/10-1737 gift med Amund Mikkelsen. De fikk 4 barn. Amund døde 1/4-1747.Jeg tror Gunnhild giftet seg igjen og fikk trolig datteren Helena i 1756. Den 2 dre mannen skulle være en Knut Hansen men jeg trenger litt assistanse for å sjekke dette ut. Ble hun virkelig gift igjen og var Helene datteren. Helene finnes igjen på tellingen i 1801 på Nordre Bjertnes hvor hennes mann er gaardbruker og leilending.Kan dette bekreftes ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dette kan bekreftes:Knud Hansen Biertnæs og Gunil Haagensdatter fikk ektefødt datter Hellene, døpt i Hof kirke 01.08.1756.(Hof Mini 3 1750-1789 3/7 p.139)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Trond Kaasin

Takk GeirDette er riktig Helene og hennes familie. Gunnhild skal stamme fra Udnæs ( Utneset) i Hoff.Hva gjelder Biertnes ( Bjertnes) kan jeg ikke finne denne garden omtalt i Aasnesboka ( eller Våler) .Hva kan det skyldes ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biertnes ligger i Hof som har egne bygdebøker utgitt av Åsnes kommune.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bind I s.490 omtaler denne familien. Utneset ligger i Aasnes, Gunil Haagensdatters far var fra Røine vestre (Hof), men ble bruker av Utneset. Røine finner du i samme bind.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.