Gå til innhold
Arkivverket

[#14903] Gunnhild Haagensdatter , Hof i Solør, Gift 1 gang 5-10-1737. Ble hun gift 2 gang


Gjest Trond Kaasin
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Kaasin

Gunnhild Haagensdatter fra Hof ble 5/10-1737 gift med Amund Mikkelsen. De fikk 4 barn. Amund døde 1/4-1747.Jeg tror Gunnhild giftet seg igjen og fikk trolig datteren Helena i 1756. Den 2 dre mannen skulle være en Knut Hansen men jeg trenger litt assistanse for å sjekke dette ut. Ble hun virkelig gift igjen og var Helene datteren. Helene finnes igjen på tellingen i 1801 på Nordre Bjertnes hvor hennes mann er gaardbruker og leilending.Kan dette bekreftes ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dette kan bekreftes:Knud Hansen Biertnæs og Gunil Haagensdatter fikk ektefødt datter Hellene, døpt i Hof kirke 01.08.1756.(Hof Mini 3 1750-1789 3/7 p.139)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kaasin

Takk GeirDette er riktig Helene og hennes familie. Gunnhild skal stamme fra Udnæs ( Utneset) i Hoff.Hva gjelder Biertnes ( Bjertnes) kan jeg ikke finne denne garden omtalt i Aasnesboka ( eller Våler) .Hva kan det skyldes ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Biertnes ligger i Hof som har egne bygdebøker utgitt av Åsnes kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Bind I s.490 omtaler denne familien. Utneset ligger i Aasnes, Gunil Haagensdatters far var fra Røine vestre (Hof), men ble bruker av Utneset. Røine finner du i samme bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.