Gå til innhold
Arkivverket

[#14916] Slekten Winge


Gjest Rune Hårstadsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Hårstadsveen

Søker opplysninger om ei slekt Winge:Peter Olsen Winge, f. ca. 1714 d. 1773 på Toten, var kobbersmed. Han var g.m. Anne Kristine Gundersdatter. Jeg kjenner fire barn; 1. Ole 2. Gunder, f. ca. 1748 på Strømsø d. 1821 på Toten. Urmaker. 3. Hartvig (matros ved skiftet etter faren i 1773) 4. Karen f. 1754 på Gran, HadelandKjenner noen til Peters og Anne Kristines forfedre? Har noen flere opplysninger om barna? (Gunder har jeg en del opplysninger om fra før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei! Det finnes/fantes en Winge familie i Sande i Vestfold også ...etterkommere etter en Bent Winge, Bent og Gerhard/Gert var mannsnavn som ofte gikk igjen der.Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Rudlang

Hei, Rune.Jeg har også Peder Olsen Winge blant mine forfedre, via sønnen Gunder. Jeg har lett en del i Vestfold for å finne anene, men forløpig uten noe særlig resultat. Hadde forøvrig et innlegg her tidligere (se innlegg 3699). Hvis vi slår sammen vår info så kanskje vi kan få nye ideer. Jeg er også interessert i din tilknytning her. Min mail-adresse er bjoerg.rudlang@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Har dere fått med dere S. H. Finne-Grønns artikler om slekten Winge? Han publiserte to stykker på slutten av 1940-tallet. Den ene er: 'Slekten Winge.' i NST 12 (1949): 11-23.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Rudlang

Det gikk visst litt for fort i går kveld - jeg blandet mail-adressene. Korrekt adresse er bjoerg.rudlang@kongsberg.com.Are: Takk for tipset. Jeg skal sjekk artiklene neste gang jeg er på statsarkivet.Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Takk for tipset om S.H. Finne-Grønns artikler. Fant den i NST 12, uten at personene jeg etterlyser var nevnt der. Det utelukker sjølsagt ingen sammenheng...Den andre artikkelen - noen som har kjennskap til hvor den er trykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.