Gå til innhold
Arkivverket

[#14920] På ville veier?


Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg er på jakt etter Christopher Olsen, født ca 1761. I folketellinga 1801 er han 40 år gammel og bor under Stuve i Biri med sin første kone. Jeg stammer selv fra en sønn i andre ekteskap. Nå skulle jeg gjerne visst hvem Christopher er sønn av. Jeg har tre alternativer. Christopher døpt 12.1.1756, sønn av Ole Evensen Sem og Gubjør Fredriksdatter. Christopher døpt 11.12.1757, sønn av Ole Jacobsen Moen og Eli Christophersdatter. Christopher døpt 12.11.1758, sønn av Ole Nilsen Kvisgaardseie og Mari Arnesdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Herberg

Du har tre alternativer til Christopher Olsen, født rundt 1760. 1. Christopher Olsen Sem(b), f 1756, var gardbrukersønn og ble neppe husmann på en liten plass under Stuve i Biri Øverbygd. Bygdeboka sier at han antagelig flyttet til Ringsaker. 2. Christopher Olsen Moen, f 1757, er mitt forslag. 3. Christopher Olsen Kvisgaardseie, f 1758, er fra Snertingdal og kom neppe til Biri som husmann.Da Christopher nr 2 giftet seg holdt han antagelig til i Biri Hovedbygd. Forlover Gudbrand Børresen Onset var organist i Biri kirke og bodde 1786 på garden Svennes i Biri. Den andre forloveren, Ole Larsen bodde på Sigstad. Neste aktuele Christopher Olsen i Biri er født ca 1771 og døde 1841 som legd på Honne. Lite fakta, bare noen tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Takk igjen Bjørn. Godt med noen som er kjent rundt omkring. Jeg har omtrent en fjerdedel av slekta fra Biri/Snertingdal, men er ikke kjent selv. Så takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg er også etterkommer etter Even, hans sønn Kristian er en av mine tippoldefedre. Har du noen flere opplysninger om dem? Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synnøve N. Ramsrud

Jeg har masse om etterkommerne - spesielt om datteren Elines etterkommere, men også noe om de andre - det var jo veldig mange barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.