Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Nina Stenvall

[#14925] Oppslag i Modum eller Eiker i Buskerud

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg håper noen kan finne mine oldeforeldre for meg. Det gjelder Emanuel Aamodt og Elisabeth Sophie Lund. De flyttet fra Lyngdal i 1875 med 6 av barna. Bestemmelsesstedet var Trykstad - antagelig Trøgstad i Østfold - men vi har ikke kunnet finne dem igjen der. En av døtrene skal senere ha blitt konfirmert i Modum, så det virker som familien har flyttet dit. Er det noen mulighet for å finne de innflyttet der? Jeg ser også Eiker nevnt i slektssammenheng..Emanuel døde i 1886 og Elisabeth i 1898, men hvor døde de, og hvor ligger de begravet???Jeg har kunnet følge alle barna videre, bortsett fra Gabriella Joakine Aamodt, f. 1859 i Lyngdal. Jeg vet at hun var gift to ganger: med ? Sommer og med Ole Larson, og hun bodde i USA. Kan hun ha giftet seg med ? Sommer før hun flyttet fra Buskerud???Takknemlig for hjelp!!Hilsen Nina Stenvall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Hei!Ut ifra emigrasjonsprotokollen for Kristiania 1871-1930 ser det ut som om Gabriella emigrerte ugift i oktober 1883. Du finner henne som Gabrielle Aamot, 23år, fra Fr.stad (Son) og med destinasjon MuskegonKjell H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Stenvall

Hei igjen!Dette var jo en meget nyttig informasjon, så takk skal du ha!! Nå vet jeg i det minste at hun ikke giftet seg før hun dro. Nina S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.