Gå til innhold
Arkivverket

[#14925] Oppslag i Modum eller Eiker i Buskerud


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg håper noen kan finne mine oldeforeldre for meg. Det gjelder Emanuel Aamodt og Elisabeth Sophie Lund. De flyttet fra Lyngdal i 1875 med 6 av barna. Bestemmelsesstedet var Trykstad - antagelig Trøgstad i Østfold - men vi har ikke kunnet finne dem igjen der. En av døtrene skal senere ha blitt konfirmert i Modum, så det virker som familien har flyttet dit. Er det noen mulighet for å finne de innflyttet der? Jeg ser også Eiker nevnt i slektssammenheng..Emanuel døde i 1886 og Elisabeth i 1898, men hvor døde de, og hvor ligger de begravet???Jeg har kunnet følge alle barna videre, bortsett fra Gabriella Joakine Aamodt, f. 1859 i Lyngdal. Jeg vet at hun var gift to ganger: med ? Sommer og med Ole Larson, og hun bodde i USA. Kan hun ha giftet seg med ? Sommer før hun flyttet fra Buskerud???Takknemlig for hjelp!!Hilsen Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei!Ut ifra emigrasjonsprotokollen for Kristiania 1871-1930 ser det ut som om Gabriella emigrerte ugift i oktober 1883. Du finner henne som Gabrielle Aamot, 23år, fra Fr.stad (Son) og med destinasjon MuskegonKjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Hei igjen!Dette var jo en meget nyttig informasjon, så takk skal du ha!! Nå vet jeg i det minste at hun ikke giftet seg før hun dro. Nina S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.