Gå til innhold
Arkivverket

[#14939] Høland Kirkebok


Gjest Øyvind Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Pedersen

Hei Kan noen hjelpe meg med oppslag i Høland kirkebok?Jeg er på jakt etter informasjon om dåp/konf til Caroline Augusta Kristiansen født. 2 des 1863 i Høland.Hun fikk en sønn ved navn Carl August Hagen født 4 des 1893 med en ukjent mann, er det noen som kan se om denne sønnen kan være døpt i Høland.mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel R. Bråthen

HeiKaroline Augusta Kristiansd ble f i Høland 2. desember 1863 av foreldrene Kristian Kristensen og Kristine Johansd på Sandbakken under Vennemo i Hemnes i Høland. De var husmenn.Denne Karoline er registrert som utflytta fra Høland i 1889, og hun oppga at hun skulle flytte til Rælingen.Sønnen, Karl August, er ikke funnet døpt i Høland, og i og med at Karoline faktisk flytta i 1889, og ikke er funnet som innflytta igjen, må vel dåpen finnes i kirkeboka for Fet eller et annet sted.Lykke til, Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Lurer på om det ikke kan være familien Samuel og Karoline Andersen du finner i Christian Krohgs Gade 35 ved FT 1900.Ved Birgers dåp 16.04.1899 i Jacob kirke står foreldrene som 'Graastensmurer Samuel Andersen og Hustru Karoline Kristiansen, da boende på ovennevnte adresse. Han født 1858 (av FT går det fram i Uddevalla), hun 1863 (av FT i Høland). Faddere var forøvrig Klemet Kristiansen, tjener - Marinius Pedersen, Gasarb. - Pige Maren Johansen. Det står dessuten en anmerkning at Birger iflg. Justisdept's brev av 09.02.1953 fikk anta navnet Røed. Att. 04.10.1965. (Jacob Mini 5 3/9 f.84 no.47).Kan dette være rette familie selv om Hagen-navnet glimrer med sitt fravær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Pedersen

Tusen takk for hjelpen, alle sammen :-)Det er nok samme familie som du viser til, grunnen til at Carl August ikke har tatt navnet Andersen eller Røed er nok at Samuel ikke er hans biologiske far, Birger var hans halvbror.Jeg har som du funnet ut at familien bodde i Kristian Krohgs gade 35 i 1899 - 1900. Jeg har også funnet ut at familien bodde i Eriksgt 6 i 1917 - 1918.jeg har pratet med Carl August Hagens datter i går og hun sier at han ble døpt i Østre Aker kirke men jeg har ikke funnet ham der ved tidligere søk, men jeg er relativ fersk i dette så det er ikke umulig at jeg klarte å overse ham. Hvis det er noen som har kirkeboken for Østre Aker og har muligheten til å titte for meg så ble Carl August Hagen født 4 des 1893.mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.