Gå til innhold
Arkivverket

[#14942] Født i Kristiania ca 1890-1904


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Hei! Familien det gjelder bodde i Trondhjemsv. 25 i 1900. Foreldrene giftet seg i oktober 1889 i Paulus kirke, men hvor er barna døpt?? Det gjelder Amund (1893), Edel (1895) og Georg (1904). I tillegg var det en som døde som liten, og hun er ikke med i 1900-tellingen, så jeg antar hun var død da. Det er henne jeg er mest interessert i opplysninger om: når hun ble født og når hun døde. Navnet er Anna Sophie Elisabeth Lund Eriksen, og foreldrene er Trine Sophie (f. Aamodt) og Jacob Adolf Eriksen.Håper noen kan hjelpe meg...Hilsen Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Egil Sundelius

Hei Nina, det er denne fam. Lenkedu mener.... Og hvor kommer Lund navne til barna fra tru, veit du det Nina ? Barna er ikke døpt i samme kirke?......Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Familien står oppført med adresse Brogaden 10 i Kristiania Adressebog 1891-1893, Trondhjemsv. 15 B 1894 og Trondhjemsv. 25 fra 1895.De giftet seg så sent i 1889 at de ikke er kommet med i 1890-utgaven. Adolf Eriksen er ikke med der.Trondhjemsv. er Petrus menighet, Brogaden like nummer er Vor Frelser - den siste er bare filmet for fødte ut 1892.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Takk til Egil og Geir! Lenken viste til riktig familie, og Lund-navnet stammer fra Farsund-Lundene.(Jeg har oversikten langt bakover...) Jeg trodde at familien bodde i Trondheimsv. 25 hele tiden, så takk for nyttig informasjon!Det er Georg som er min far, så det hadde vært veldig artig og visst når og hvor han ble døpt, og hvem som var hans faddere. Og selvfølgelig fødselsåret til Anna Sophie Elisabeth!Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.